Senine kaubakeskus oli end ammendanud, ruumipuudusel ei olnud võimalik sõlmida lepinguid uute kullerteenuste firmadega ja ka senised ei saanud oma mahtu suurendada, selgitas Tallinna lennujaama tegevdirektor Mati Sõrmus. Esmaspäeval algab kolimine vastvalminud keskusse, kus esialgu hakkab tegutsema seitse operaatorfirmat.
«Edaspidi on maja jätkates lihtne laiendada,» rääkis Tallinna lennujaama turundusosakonna juhataja Katrin Poell.
«Saame avaramad ruumid, mis muudab töötingimused normaalseks,» kommenteeris uue maja plusse rahvusvahelise kullerteenuse firma TNT Express Worldwide Eesti ASi juhataja Anne Heinmaa. Seal on ka selgelt piiritletud eksporditsoon ja tolliterminaal, jätkas ta. Heinmaa sõnul võimaldab kaubakeskuse asukoht lennuplatsi kõrval tulevikus kaupa ise käsitleda. Seni tuli saadetis kaubalaost eraldi lennukisse transportida.
«TNT lennuk võib tulla päris lähedale,» tõdes ta. Näiteks DHLil on see idee tõsiselt päevakorral, teatas Heinmaa.
Mati Sõrmuse kinnitusel on uues keskuses paremad kauba transpordi- ja laadimistingimused, sest iga firma võib vastu võtta mitu autot korraga. Ei pea enam keerutama lennujaama hoonete vahel, vaid keskusse saab otse Suur-Sõjamäe tänavalt selleks ehitatud teed mööda. «Probleem on vaid selles, et tee asfalteerimine algab alles juulis,» leidis Anne Heinmaa tilga tõrva meepotis. «Siin pole midagi teha, kui talvel asfalteerida ei saa,» laiutas Mati Sõrmus käsi.
Eelmisel sügisel ehitama hakatud kaubateeninduskeskus läks maksma 35 mln krooni, millest 9 mln maksis Tallinna lennujaam omavahenditest ja ülejäänud 26 miljonit krooni laenas Eesti Investeerimispangast.
Kaubateeninduskeskus on esimene osa lennujaama rekonstrueerimisprojektist. Vana kaubalao vabanemisel remondib lennujaam kaubakeskuse ajutiseks reisiterminaaliks, mida kasutatakse ümberehitamise ajal.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.