• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 13.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa surve Lätile ei suurenda Eesti naftatransiiti

Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ütles, et Läti sadamatelt Vene klientide ülevõtmine pole tõenäoline, sest juba praeguses olukorras ei suuda naftasaaduste veo tipphooajal Eesti raudtee kõiki soovijaid teenindada. Näiteks mullu detsembris soovisid veofirmad Eestist läbi sõidutada raudtee läbilaskevõimest kaks korda rohkem ronge. Eesti raudtee suudab ööpäevas läbi lasta 25 paarisrongi, kuid Narvas ootas detsembrikuus iga päev 50 koosseisu.
Praegu leiab rakendust kõigest 80% Eesti raudtee võimsusest, sest naftahindade langus vähendas Vene naftaeksporti. «Maht suureneb praegu iga päevaga ja tõenäoliselt juba maikuus ammendame raudtee läbilaskevõime taas,» ütles Juchnewitsch. Suurim veobuum puhkeb sügisel, kui Euroopas hakatakse varuma talvekütust.
Muuga sadamas kütuse hoiustamisega tegeleva ASi Pakterminal nõukogu esimees Aadu Luukas ütles, et Vene-Läti poliitiliste suhete pingestumisega ei kaasnenud klientide ületulekut. «Pakterminalil käivad nõupidamised uute klientide leidmiseks pidevalt, kuid täna töötame endiste klientidega ja endises mahus,» ütles Luukas. Pakterminal töötles märtsikuus 436 000 tonni naftasaadusi ning omab praegu ligi 150 000 tonni jagu rakendamata võimsusi. «Ükski terminaal Eestis ei tööta täisvõimsusega,» lisas Luukas.
Luukase sõnul pole Venemaal toornafta eksportimiseks Ventspilsi sadamale alternatiivi, sest ainuke naftajuhe Läänemereni läheb Läti kaudu ja kogu Euroopasse suunduvat eksporti pole Venemaal võimalik üle Musta mere suunata.
Teede- ja sideminister Raivo Vare sõnul võib Vene-Läti suhete kriisist Eestis kasu lõigata vaid mõni üksik firma. «Venemaal tuleb oma naftat ja naftasaadusi Läti kaudu vedada sõltumata poliitikast, sest Venemaa on Lätist tehnoloogiliselt sõltuv,» ütles Vare.
Interfaxi-BNSi andmeil on Vene naftafirmad hakanud vähendama naftatransiiti Läti Ventspilsi sadama kaudu ja otsivad alternatiivseid võimalusi Eestis, Soomes ja Peterburis. Orenburgi naftafirma Oneko kõrge ametnik ütles Interfaxile, et firma otsib alternatiivseid võimalusi nafta saatmiseks maailmaturule.
Teede- ja sideministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Tommy Biene sõnul on Venemaa Läti-vastased majandussanktsioonid propagandistlikud, sest naftahinna langus maailmaturul vähendas Vene naftaeksporti, mistõttu vähenes ka naftatransiit läbi Läti. Venemaa naftaeksport kahanes tänavu jaanuarist märtsini 1997. a I kvartaliga võrreldes 700 000 tonni võrra 5,3 mln tonnini. Venemaa vähendab naftaeksporti, sest madala hinna tõttu maailmaturul on kasulik naftat müüa siseturul.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele