Liising teeb õnnelikuks nii need, kes uue autoga enne selle väljaostmist sõita saavad, kui need, kel avaneb soodne võimalus kallis auto välja petta.
Eestis müüakse aastas 10 000--12 000 uut sõiduautot, neist 85--90% liisinguga. Liisingufirmasid on Eestis palju: tosin firmat kuulub liisinguühingute liitu, tegutseb aga veel kümmekond firmat.
Eesti väike turg sunnib väga aktiivselt müüma ja nii juhtubki, et vajadus liisinguvõtja tausta uurida taandub soovi ees tema raha endale saada. Ununeb see, et nii mitugi liisingufirmale kuuluvat 800 000kroonist autot on välismaale sõitnud ja uue omaniku leidnud. Selleks on kasutatud nii lavastatud vargust, röövimist kui ka võltsitud dokumentide abil müümist.
Esimene vahend pettust ära hoida on kontrollida firma olemasolu. Järgneksid auditeeritud bilansside, kasumiaruannetega tutvumine, äriplaani hindamine, isikute kontroll.
Kindlustusandjad aga, kes liisijaga vabatahtliku kindlustuse lepingu sõlmivad ja liisinguandja riski enda kanda võtavad, on arvestanud sellega, et sõidukeid varastati minevikus ja varastatakse ka tulevikus.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”