Korea Daewoo ja Ukraina Avtozazi ühisettevõtte loomine on takerdunud, Ukraina valitsus lükkas kontserni erastamisplaanid tuleva aasta alguseni edasi. Otsuse põhjus võib olla mõlema lepingupoole rahalistes raskustes.
«Kuni ühisettevõte alles jõudu kogub, on parem, et aktsiate kontrollpakk jääb valitsuse kätte,» ütles Avtozazi asedirektor Mikola Lastovetski.
Ekspertide sõnul pole aga otsus tingitud niivõrd juhtimiskaalutlustest, kuivõrd rahast, eelkõige selle puudumisest.
Ukraina eelarvedefitsiit ületab enam kui kahekordselt IMFiga kokku lepitud 2,5% SKTst. Riik jätkab laenamist välisturult, samal ajal kui maksudest laekub vaid murdosa kavandatust. Sel nädalal avaldatud rahvusvahelise poliitikauuringute keskuse (ICPS) Ukraina raport ennustab riigile peatset finantskriisi.
«Ukraina valitsusel võib eeloleval suvel tekkida sularahakriis. Nende asemel püüaksin leida mistahes moodust valitsusvõlakirjadele katte leidmiseks,» ütles üks lääne analüütik.
Avtozazi erastamise edasilükkamisega saaks Ukraina valitsus Daewoo raha suunata läbi riigi keskpanga ning kasutada osa neist valitsusvõlakirjade tagasiostmiseks.
Sularaha pole aga üksi Kiievi probleem. Aasia kriis on küsitavaks muutnud ka Daewoo plaani investeerida ühisettevõttesse kuue aasta jooksul 1,3 mld dollarit.
Ukraina lubas omalt poolt ulatuslikke maksusoodustusi ja piiras kasutatud lääne autode sissevedu.
Lepingu järgi hakatakse tootma Tauriaid ning hiljem Daewoo Nexiaid. Esimesed Tauriad pidid liinilt tulema aprillis, kuid pole seda teinud. RL-BNS-ÄP
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.