• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 15.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimene reaktiivtakso

Seitsmekohalise, Ameerika naftakompaniide lemmiklennuki Learjet 55 kiirus on 800 km/h ja ilma vahemaandumiseta suudab ta lennata 3000 km kaugusele.
Keskklassi ärilennuki omanik on Venemaa naftakontsernile Onako ja mereteenuste firmale AVR Marine ASile kuuluv Onako Eesti AS.
Ametlikult on lennuki omanik Hoiupanga Liising, kes lennuki ostu finantseeris. Õhusõiduki hinda Onako esindaja Tiit Maidre ei avalda, kuid suurusjärk ulatub 50--100 miljoni kroonini.
Lennupäev on kallis, 130 000 krooni, kuid Maidre ei pea seda takistuseks klientide leidmisel.
Näiteks ühepäevase ärikohtumise puhul kusagil Euroopas on võimalik kokku hoida lennupiletite ja hotellide arvel, selgitab ta.
Uhket lennumasinat Helsingisse ärikohtumisele lennuks kasutada ei saa, sest vahemaa on liiga lühike.
Lennukiga opereerima hakkava Aviesi tegevdirektor Vladimir Pisarkov lausub, et lennukit tasub tellida vähemalt 1000 kilomeetri kaugusele sõitmiseks.
Paarikümneminutilisest proovilennust osa võtnud USA raudteefirma Omnitrax tegevdirektor Dennis Lindberg hindab lennutakso väljavaateid Eestis headeks.
Potentsiaal on firmade osas, kellel on tarvis korraldada kiiresti kohtumisi paigas, kuhu otseliine ei käi, leiab ta.
Eesti teise lennutakso teenust pakkuva Tartu firma AS Pakker Avio lennutegevuse juhataja Rein Porro nendib kahetsusega, et neil sellist lennukit vastu panna ei ole, kuid lohutab end, et lennukile oleks ka kliente raske leida.
Enamik Pakkeri lende tellitakse Skandinaaviamaadesse, aga lennatakse ka mujale Euroopasse.
Peamised kliendid on firmad, kellel muidu kuluks Helsingis lepingut allkirjastades terve päev. Lennukiga võtab Tartust Soome pealinna jõudmine aega 50 minutit. Peale firmade leidub aga samuti eraisikuid, kes lennuki kasutamist kalliks ei põlga.
Porro kirjeldab juhust, kus pikemat aega välismaal viibinud abikaasa Tallinnast lennukiga koju sõidutati.
Mujal maailmas populaarsete noorpaaride pulmareiside osas on tühimik, tõdeb Porro.
Veerandtunnine lõbureis ühemootorilisel lennukil maksab ligi 500 krooni, mis pulmapeo eelarvest oleks väike summa, hindab Rein Porro.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele