Eesti õlleturul toimunud märgatava läbimurde saavutamiseks tänavu aastal renoveeris Tartu Õlletehas oma tootmise täielikult ja vahetas välja 80% müügipersonalist.
Enne A. Le Coqi tulekut ütles enamik Tallinna elanikest, et ei ole Tartu õlut proovinud ega kavatsegi. Tänu A. Le Coqile on Tartu Õlletehase kogumüük vähem kui aastaga kasvanud 2,5 korda, kusjuures Tallinnas viis korda.
Üks rasketest momentidest oli juhataja Tarmo Noobi sõnul 80% müügipersonali vahetamine. Tartu Õlletehases tegeleb müügiga 35 inimest müügidirektorist -sekretärini.
Paljud vanad töötajad olid harjunud vanade rutiinide ja tegevusmallidega, mistõttu oli nende moraali ja usku väga raske muuta, ütleb Tarmo Noop. Samas oli aga maine üks õlletehase nõrgemaid kohti.
George Brownes on üks väheseid kohti, kus müüakse nii Saku Originaali kui ka A. Le Coqi kõrvuti vaatidest. Kui parajasti ei ole tegemist mõne sooduskampaaniaga, siis ostetakse neid õllesid võrdselt.
Nõustusime A. Le Coqi õlle müüki võtmisega 30-liitrisest vaadist seetõttu, et eelnev tootetutvustus ja lubatud reklaamikampaania oli selleks piisavalt veenev.
Iga uus jõuliselt turule toodud toode tekitab tähelepanu. Oluline kaal on just uudise värskusel. Kui A. Le Coqi uudis on aastast 1999, siis Saku Õlletehase analoogne uudis Saku Originaal pärineb juba aastast 1993.
Samas ei ole Saku turuosa vähenenud -- A. Le Coqi turuosa on suurenenud Viru Õlu ja väiksemate tootjate arvel. Turuosa suurus oleneb sellest, kuidas tootega edaspidi käitutakse.
6,5 miljoni krooni suurusest A. Le Coqi turuletoomise eelarvest kulus meediareklaamile ligi pool, palju aega ja raha läks ka marketingistrateegia väljatöötamisele.
Peaeesmärk oli silmapaistvus, st paista konkurentide hulgast välja, olla märgatav ja mõjuda veenvalt.
Kindlasti võib järgneva aasta jooksul ette tulla A. Le Coqi turuosa mõningane langus. Aasta alguses jääb turuosa aga 25--30% vahele kodumaiste õlletootjate seas. Suvega loodame tänu aktiivsele turundustegevusele saavutada kuni 34--35% turuosa.
Üks osa A. Le Coqi turuletoomise kampaaniast on distributsiooni parandamine, sealhulgas õlle viimine prestiizhkohtadesse HoReCa sektorisse ehk siis baaridesse ja pubidesse. Seni puudus Tartu Õlletehasel prestiizhkohtade tarbijate nõudlust omav toode.
Kõige raskem oli tõestada ennast kaupmeestele. See saavutati toote esitlustega ja isikliku müügitööga. Samuti oleme hakanud olulist rõhku panema paremale ühismarketingile klientidega, toetades nende kampaaniaid. Oleme loonud meie enda müügimeeskonnale täiesti uue müügiideoloogia, mis lähtub kaupmeestest ja nende vajadustest.
Lansseerimiskampaania ühismarketingile kauplustega kulutasime ligi 0,5 miljonit krooni.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.