• OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,83%5 921,21
  • DOW 30−0,79%42 653,06
  • Nasdaq −0,91%19 541,79
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,8
  • OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,83%5 921,21
  • DOW 30−0,79%42 653,06
  • Nasdaq −0,91%19 541,79
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,8
  • 13.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aadu Luukas ähvardab

Eesti Raudtee tariifipoliitika on etteaimamatu, mistõttu Pakterminal kaalub finantsriski vältimiseks investeeringute lõpetamist Eestisse, ütles eile Business Central Europe'i lugejate poolt möödunud aasta Balti riikide parimaks ettevõtteks valitud Pakterminali nõukogu esimees Aadu Luukas.
«Eestis ettevõtete konkurentsivõime järjest väheneb, sest monopoolsed infrastruktuuri valdkonnad, nagu elekter, vesi ja raudteeteenus, üha kallinevad.»
Luukas süüdistas Eesti Raudteed liiga suurtes juhtimiskuludes, öeldes, et väidetavalt ligi 400 miljoni krooni suurused ettevõtte juhtimiskulud on liiga suured. «Eesti Raudtees kulub suur osa aurust vile peale,» ütles ta. «Eesti Raudtee, mis oma olemuselt kujutab mõnesaja kilomeetri pikkust juurdeveoteed Venemaa piirist Eesti sadamateni, pole oma 140aastase ajaloo jooksul olnud ülisuurte kulutustega hiigelettevõte, kuid on saanud selleks viimase kümne aasta jooksul.»
Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch nimetas Luukase süüdistusi ebaõiglaseks, sest tema sõnul on 400 miljonit krooni optimaalne rahasumma raudtee eelarveks. «Eesti Raudtee on Ida-Euroopa üks efektiivsemaid raudteesid,» ütles ta.
Luukas ei soovinud avaldada, kui suures summas ja kuhu investeeringud tegemata jäävad. Ta ütles, et Eesti Raudtee tariifid mõjutavad konteinerterminali ehitamist Muuga sadamasse. Aktsiaseltsi Transiidikeskus ühe omanikuna kontrollib Luukas konteinerterminali rajamist Muuga sadamasse ja suurt osa Eesti konteinertransiidi ärist.
Juchnewitsch avaldas arvamust, et Pakterminali investeeringud on langenud esimestele tegevusaastatele ning pole olnud viimasel ajal märkimisväärsed. «Eesti rahvale kuuluv Eesti Raudtee investeerib kogu kasumi ettevõttesse, mida ei saa öelda Pakterminali kohta,» lausus Juchnewitsch.
Luukas ütles, et Pakterminal ei vähenda investeeringute lõpetamise tõttu oma transiidimahtu. «Meil on sisemised reservid,» kinnitas ta ja lisas, et taotleb Eesti Raudteelt pikaajalist tariifikokkulepet naftatoodete veoks ja konteinervedude tariifi vähendamist.
Juchnewitsch ütles, et Eesti Raudtee on huvitatud pikaajalisest tariifileppest, kuid ettevõte ei pea selle leppe partneriks tingimata Pakterminali. «Pakterminal ei peaks esindama kõiki Eesti naftavedajaid tariifiläbirääkimistel,» lisas Juchnewitsch.
Seitsme tegutsemisaasta jooksul on Pakterminal investeerinud Eestisse ligikaudu 850 miljonit krooni, millest võib tuletada iga-aastaseks investeeringusummaks rohkem kui 100 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele