Tiimide uurimisel selgub sageli, et liikmete koostöö jätab soovida. Meeskonnatöö tõhusust aitab tõsta kompetentsi arendamine.
Tiimide kompetentside selgitamisega tegelevad paljud Eesti firmad. OÜs Amerpap on meeskondade areng praegu päevakorral seoses sellega, et firma tegeleb üleminekuga tulemusjuhtimisele, märgib ettevõtte ärijuht Baltimaades Hardi Kerde.
Tiimiliikmete teadmiste ja oskuste uurimisel selgus, et müügimeestel on probleeme infovahetusega. «Info, mida kogutakse, tahetakse väga kiivalt endale hoida, sest igaühel on oma kliendid», ütleb Kerde. Infot varjavale müügimehele tuleb Kerde sõnul töö käigus selgitada, et info vahetamine on kasulik nii mõlemale müügimehele kui ka kogu firmale.
Karin Kuimet ASist Esmofon märgib, et firma personalistrateegia aastaks 2000 kätkeb endas ühe komponendina ka müügipersonali üleminekut meeskonnatööle.
«Kui seni liikusid meie töötajad erinevate kaupluste vahel, siis nüüd on moodustatud müügiesindustes paiksed meeskonnad. Tiimide moodustamisel said töötajad ise sõna sekka öelda,» selgitab Kuimet. Välja on töötatud kriteeriumid, mille alusel erinevate meeskondade tööd hinnatakse. Tiimitöö käivitumise tulemusena nähakse eelkõige töötajate motivatsiooni tõusu, altpoolt tuleva initsiatiivi ja loovuse kasvu.
Seni on Esmofonis mõõdetud eeskätt töötajate personaalseid töötulemusi -- viiakse läbi igakuiseid müüginäitajate analüüse, korraldatakse kliendiküsitlusi ning firmasiseseid rahulolu- uuringuid. Tiimide efektiivsuse mõõtmise tulemustest tehakse kokkuvõtteid ilmselt esimese kvartali lõppedes.
Eesti Kontsert hindas oma töötajate kompetentse esimest korda eelmise aasta lõpus, et selgitada nende vastavust asutuse eesmärkidele ja saada ülevaade hetkeseisust. Tulemused näitasid, et tegu on professionaalse meeskonnaga, edaspidi tuleks senisest suuremat tähelepanu pöörata asutuse strateegilise info viimisele töötajateni, tõdeb Tanja Pigarjova Eesti Kontserdist.
- Konkurentsivõime olulisi ennustajaid on tiimide kompetentside tase. Kasvavat huvi tiimi kompetentside küsimuste vastu väljendavad eelmise kümnendi lõpus avaldatud põhjalikud ülevaated tiimide hindamisest. Üldisemas tähenduses on kompetentsus teadmiste, oskuste ja võimete kogum, mis võimaldab töötajal sooritada konkreetseid tööülesandeid organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks. Individuaalne kompetentsus avaldub töötaja tegutsemisel üksinda, tiimi kompetentsus avaldub meeskonnatöös. Kompetentsuse tasemest sõltuvalt paigutub iga töötaja ja tiim algaja--eksperdi skaalale.
Tiimi kompetentsuse lähenemisviisidest on üks tunnustatumaid Eduardo Salase ja tema kaastöötajate mudel. Nende uuringud meeskonnatööst on veenvalt näidanud, et tiimi efektiivsuse määravad eeskätt neli kompetentsi. Need on tiimi infovahetus, kommunikatsioon, toetus ja initsiatiiv. Need neli kompetentsi hõlmavad enda alla kõik olulised tegevused, mida peaks hea koostöö saavutamiseks valdama iga tiimiliige -- olgu ta ralliekipaazhis, müügiesinduses või firma juhatuses. See, et vajalik ja piisav hulk tiimi kompetentse piirdub neljaga, on praktika seisukohast väärtuslik. Keskendumine vähesele hulgale kompetentsidele tagab ülevaatlikkuse ja jõukohasuse.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.