• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 01.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuringupakkujate teenused erinevad

Eesti uuringufirmad erinevad suuruse, pakutavate toodete ning teenuste, uuringu läbiviimise eripärade poolest.
Enamik firmasid pakub laia skaalat uuringuid (Emor, ES Turu-uuringute AS, Eesti Konjunktuuriinstituut, Ariko Marketing, Saar Poll, Turunduskeskus, Markuur), teised on spetsialiseerunud teatud temaatika uurimisele (BMF Gallup Media, AC Nielsen, Profindex).
Lisaks uuringutele spetsialiseerunud firmadele pakuvad uuringuteenust ka mitmed Eesti reklaamibürood (Havera Group, Age Com, Zavod). Viimased on nn kasutajad-läbiviijad, st uuringute põhilise klientuuri moodustavad nende reklaamikliendid, kuid teenuseid pakutakse ka teistele, samas ostetakse vajadusel uuringuid ka sisse.
Lisaks pakutavatele toodetele-teenustele, kasutatavatele meetoditele ning valimile jt näitajatele võib uuringufirmast üldise pildi saamiseks kasutada ka taustandmeid käibe, töötajate arvu jms kohta. Nii võib käive ja tegutsemisaeg viidata kogemusele uuringute läbiviimisel. Suurem töötajate arv võimaldab ühel töötajal enam spetsialiseeruda konkreetsele protsessi osale või teatud liiki uuringu läbiviimisele. Küsitlejate arv ja paiknemine võib anda teavet valimi ülesehituse, sealhulgas valimipunktide kohta kvantitatiivsete uuringute läbiviimisel.
Tarbijaturu-uuringute suurem osakaal näitab, et firma on rohkem keskendunud lõpptarbijaid mõõtvatele uuringutele, vähem äriklientuuriuuringutele. Maailmas moodustavad äriklientuuriuuringud 30% kogu uuringute mahust. Samas on kaubanduse läbimüüki mõõtvate firmade (nt ACNielsen, Profindex) otsene uuringuobjekt kaubandusettevõtted, kuigi tulemiks saadakse enamjaolt teave lõpptarbija kohta.
Välistellimuste osakaal võib näidata, et firma kuulub või teeb koostööd mõne rahvusvahelise ketiga. Viimane toob harilikult kaasa oskusteabe ja võimaluse osta teavet ka muude riikide/regioonide kohta.
Vt. ka tabelit: Emor juhib uuringuturgu
Autor: Mats Leis

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele