• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 15.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laopidamise probleemidest vabastab laoteenus

Kaubandusega tegelevale ettevõttele tähendab ladu ja laopidamine suurt hulka probleeme, mida tuleb igapäevaselt lahendada, et tagada klientide kasvavate vajaduste rahuldamine. Samuti on keeruline ja riskantne prognoosida tulevast perioodi. Ettevõtte müügimahtude suurenedes vajatakse tavaliselt suuremal määral laopinda ja laotöölisi. Mahtude vähenedes on situatsioon vastupidine.
Eestis on laoteenuse sisseostmine laooperaatorilt veel vähesel määral kasutust leidnud. Mujal maailmas kasutavad laooperaatorite teenuseid suured müügiorganisatsioonid juba aastakümneid. Meil kehtib veel arusaam, et kõike ise tehes omab ettevõte parimat ülevaadet kogu olukorrast ja suudab seeläbi alati operatiivselt tegutseda.
Laooperaatorit kasutades vabaneb ettevõte täielikult laopidamisega seotud probleemidest, kogu operatiivse tööga tegeleb laooperaator. Klient informeerib laooperaatorit saabuvast kaubakogusest ette, et ladu saab teha ettevalmistused kauba vastuvõtmiseks. Kliendi tellimused kaupade väljastamiseks võetakse üldjuhul vastu elektrooniliselt ja tellimuste saatmine lattu on võimalik lahendada otse kliendi raamatupidamise- ja/või müügiprogrammist.
Ehk teisisõnu, tehes arvet kauba ostjale saadab klient automaatselt teate lattu vastavate kaubakoguste komplekteerimiseks ja väljastamiseks kindlal ajahetkel. Kuna paljudel ettevõtetel sõltub laopinna ja kaupadega tehtavate operatsioonide suurus ja hulk otseselt läbimüügist, siis laoteenuse sisseostjale on kindlasti suurim eelis see, et ta maksab ladustamise eest täpselt nii palju, kui palju tema kaupu ladustatakse ja tehakse operatsioone kaubaga laos. Samuti ei seo klient oma ressursse laopidamisega, vaid saab need suunata ainult oma põhitegevusse, ehk müügitöösse.
Kõik õigused ja kohustused määratakse kindlaks vastavasisulise lepinguga laooperaatori ja kliendi vahel, kus laooperaator võtab endale kohustuse täita kokkulepitud tööprotseduure. Reeglina laooperaator kindlustab kliendi kaubad riskide vastu, mis võivad kahjustada kaupu ladustamise perioodil kliendile sobivas kindlustusseltsis ja vastutab kaupade säilimise eest.
Autor: Andres Matkur

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele