• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 23.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Korea autofirmad müüki

Esmaspäevaks tuli investoritel esitada 16 miljardi dollari suuruse võlaga Daewoo grupi ostupakkumised, mis ei ole seni teada, kuid mille hulgas on analüütikute arvates General Motorsi, Ford Motori, DaimlerChrysleri, Fiati, Volkswageni ja Hyundai pakkumine. Kreeditoride sõnul valivad nad pakkumise teinute seast välja rahvusvaheliselt tuntud autotootja, kellel on raha ja tehnilisi oskusi Lõuna-Korea suuruselt teist autofirmat Daewoo Motor aidata ning parandada selle konkurentsivõimet rahvusvahelisel autoturul.
Hyundai, kes püüab mängida riigi rahvuslikel tunnetel, püüab väita, et kui Daewoo läheb välisomanike kätte, siis tähendab see kodumaise autotööstuse hävingut, kuna uued omanikud hakkavad sulgema vabrikuid, vähendama töökohti ja rohkem importima autoosi. Riigis on kõlanud ka Daewoo riigistamise üleskutseid, kuid rahandusminister Lee Hun-jai on need tagasi lükanud, väites, et Daewoo minek välisomaniku kätte aitaks riigis kiirendada turumajandusreforme.
Arvatakse, et põhilahing tuleb General Motorsi, kes tegi 6 miljardi dollari suuruse pakkumise juba detsembris, mis aga tagasi lükati, ja Ford Motori vahel, mille töögrupp on Daewood põhjalikult uurinud. Kahe parima pakkumise teinud firma vahel tuleb oksjon. Peale hinna on pakkumiste puhul määravaks ka see, mida ostja kavatseb teha Daewoo alltöövõtjatega selle tütarfirmaga Ssangyong Motor, mille Daewoo omandas 1998. aastal. Daewoo aastane tootmisvõimsus on 1,8 miljonit autot.
General Motorsi ja Fordi suur huvi Daewoo vastu on tingitud sellest, et sel moel saavad nad pääsu seni suletud Lõuna-Korea autoturule, mis on suuruselt Jaapani turu järel Aasias teine, ja ühtlasi müügibaasi kogu selles piirkonnas. Prognoosi kohaselt peaks järgneva kolme aasta jooksul Aasia andma 70% maailma autoturu kasvust.
Korea autoturul domineerib praegu ülivõimsalt Hyundai, kelle käes on pärast Kia Motorsi ostmist 75% turust.
Teise Korea autofirma Samsung ülevõtmisest on huvitatud Prantsuse firma Renault, mis mullu ostis 5,4 miljardi dollari eest 37% raskustes Jaapani Nissani kontserni aktsiatest ja nüüd on pärast Samsungi ülevaatamist valmis ostma 70% aktsiatest. Kokkuleppele loodetakse jõuda märtsi lõpuks. Renault' huvi on tingitud Nissani ja Samsungi tehnilisest koostööst ja 5--10% Lõuna-Korea autoturu hõivamise soovist.
Autor: ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele