Internetiteenuse nime all mõistetakse peamiselt ühendusteenust, see tähendab interneti sissehelistamisteenust, ISDNi või püsiühendust. Kuid nende kõrval koguvad hoogu ka sisuteenused, eelkõige erinevaid serveriteenuseid.
Et kõiki materjale soovijatele kättesaadavaks teha, on vaja korralikke servereid, varukoopiate tegemist, pidevat jälgimist ning mis kõige olulisem -- väga head internetiühendust. Pisikeste serverite omanikud, kes ei oma ise suuremahulist internetiühendust, ei suuda pakkuda sama kvaliteetset ja kiiret juurdepääsu oma serverile kui suured internetiteenuse pakkujad (ISP), kelle juurde saab firma virtuaal- või füüsilise serveri paigutada. Aeglane ühendus võtab oluliselt kasutajaid vähemaks, sest suurem kasutajate hulk ummistab ühenduse ja see hangub. Sellepärast on serveri sisuteenuse pakkumisel oluline jälgida lisaks virtuaalserveri hinnale ka ühendusteenuse pakkuja internetiühenduse kiirust.
Organisatsioon, mis tahab oma teenuseid internetis turustada, ei oska e-kommertsi rakendusi sageli ise püsti panna. Siis saab osta lahenduse, kus müüja osaks jääb ainult kaupade-teenuste parameetrite sisestamine.
Lähiajal muutuvad ka lisateenused, mida lõpptarbija on harjunud internetilehekülgedel kasutama. Need koonduvad portaalidesse, mis hakkavad lisaks uudistele ja kataloogidele sisaldama ka audiot ja videot, e-äri, SMSide saatmist, fakside, elektronkirjade ja GSMi postkasti teadete saatmist. Oluline on arvestada oma firma sisuteenuse pakkumisel ka neid uusi võimalusi.
Ehkki kõneminuti hind teeb kodus internetiühenduse kalliks, on tendents sinnapoole, et maksma hakkab ka internetis pakutav sisu. See tähendab, et tarbitava sisu eest tasutakse ja internetti investeerijad saavad kulutused kaetud.
Autor: Toomas Talts
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”