22. veebruari öösel kell 2.40 seisati mootorid Tallinnast Hamburgi teel olnud segalasti-konteinerlaeval Kalana laeva käiguosa ülekuumenemise tõttu, teatas hetk tagasi teede- ja sideministeeriumi pressitalitus.
Laev jäi triivi Rootsi rannikuvees 9 miili Gotlandi saarest põhja pool. Laevaperel oma jõududega laeva merekorda seada ei õnnestunud.
Täna 11.30 väljus Tallinnast sündmuspaigale mootorlaev Transestonia, et vajaduse korral osutada Kalanale tehnilist abi käigu taastamiseks või laeva pukseerimiseks lähimasse sadamasse remonti.
Vastavalt rahvusvahelistele reeglitele klassifitseeritakse selline tehnilistel põhjustel toimunud laeva seiskumine juhtumiks merel, mitte ohtlikuks juhtumiks ega avariiks. Kalanal toimunud juhtum ei kujuta laevaomaniku (Eesti Merelaevandus) andmetel esialgu mingit ohtu laeval olevatele inimestele, laevale ega lastile.
Mootorlaev Kalana on ehitatud 1996. aastal Hollandis. Laeva tehnilist järelevalvet teostab klassifikatsiooniühing LloydŽs Register of Shipping. Kalana üldpikkus on 90,67 m ja kogumass (dedveit) 3200 tonni. Laeval on kokku 2508 tonni konteinereid, milles ohtlikku kaupa ei ole. Laeva juhib kapten Valeri Sepp, laevapere on 10-liikmeline.
Mootorlaev Transestonia, mille omanikuks on samuti Eesti Merelaevandus, jõuab sündmuskohale 18-20 tunniga. Ilm Gotlandi lähistel on hea ja meteoroloogide ennustuste kohaselt püsib sellisena veel paar päeva.
Veeteede Ameti koordinatsioonikeskus, mis täidab ühtlasi ka Teede- ja Sideministeeriumi valitsemisala ühtse side-koordinatsioonikeskuse funktsioone, jälgib sündmuste kulgu ja on valmis vajaduse korral abistama juhtumi lahendamisel.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.