• OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,68%5 930,45
  • DOW 30−0,73%42 680,11
  • Nasdaq −0,64%19 595,24
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,79
  • OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,68%5 930,45
  • DOW 30−0,73%42 680,11
  • Nasdaq −0,64%19 595,24
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,79
  • 07.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eelmise aasta reklaamituru maht oli 639 mln krooni

Telereklaami langusest tingituna langes välja mitu rahvusvahelist suurreklaamijat Eesti reklaamijate esikümnest. Enim reklaamitud tooterühmad olid mobiilside, kontserdid, valimisreklaam, koduhügieen ja autod. Enim lisaraha tõi reklaamiturule 1999 valimisreklaam (üle 23 mln kr), mobiilside, reisimine ja internet. Kolm enim reklaamitud kaubamärki olid EMT, Nokia ja Keskerakond.
Aastaks 2000 võib prognoosida Eesti reklaamituru kasvu 5-10, mis sõltub esmajoones allahindlusrallidest nii telereklaamis kui ka trükireklaamis. Üsna selge on, et konservatiivsus tuleb meediareklaamituru pikemaajalisele kosumisele pigem kasuks ja on kasulik kõigile turu osapooltele. Reklaamituru kasvu peaksid andma suurima osa reklaamipanuste kasv fiksvõrkude (kaugekõnede), internetiga seotud toodete, jaekaubanduse ja mobiilside reklaamimisel.
BMF Gallup Media uuringus on andmed reklaamide kohta 5 telekanalis, enam kui 100 ajalehes-ajakirjas, 9 raadiojaamas ja 9 peamises välireklaamikanalis. Kõik reklaamid on andmebaasi sisestatud hinnakirjahinna alusel.
Lisainfo www.bmf.ee/adex/adex1999.htm.
Autor: Margo Veskimägi

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 12:32
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele