Telereklaami langusest tingituna langes välja mitu rahvusvahelist suurreklaamijat Eesti reklaamijate esikümnest. Enim reklaamitud tooterühmad olid mobiilside, kontserdid, valimisreklaam, koduhügieen ja autod. Enim lisaraha tõi reklaamiturule 1999 valimisreklaam (üle 23 mln kr), mobiilside, reisimine ja internet. Kolm enim reklaamitud kaubamärki olid EMT, Nokia ja Keskerakond.
Aastaks 2000 võib prognoosida Eesti reklaamituru kasvu 5-10, mis sõltub esmajoones allahindlusrallidest nii telereklaamis kui ka trükireklaamis. Üsna selge on, et konservatiivsus tuleb meediareklaamituru pikemaajalisele kosumisele pigem kasuks ja on kasulik kõigile turu osapooltele. Reklaamituru kasvu peaksid andma suurima osa reklaamipanuste kasv fiksvõrkude (kaugekõnede), internetiga seotud toodete, jaekaubanduse ja mobiilside reklaamimisel.
BMF Gallup Media uuringus on andmed reklaamide kohta 5 telekanalis, enam kui 100 ajalehes-ajakirjas, 9 raadiojaamas ja 9 peamises välireklaamikanalis. Kõik reklaamid on andmebaasi sisestatud hinnakirjahinna alusel.
Autor: Margo Veskimägi
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.