• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 17.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lukoil paisutab tanklaketti

Millised on Lukoili plaanid Eesti suhtes?
Tahame suurendada oma osa siinsel kütuse jaemüügil. Senise 13 tankla asemel võiks olla 25?30. Turuosa võiks kasvada seitsmelt protsendilt viieteistkümne lähedale. Soovime omada Eestis ka oma naftasaaduste baasi ja suurendada osalust transiidis. Seni oleme hoidnud kütust Petkami ja Scantransi terminalides.
Juhite Lukoili tegevust kõigis Balti riikides. Missugused on erinevused neis kolmes riigis?
Eesti kütuseturul on meie osalus kõige tagasihoidlikum. Kõige laiem on Lukoili haare Leedus, kus turuosa ulatub jaemüügis 25 protsendini ja tegutseb 60 bensiinijaama. Lätis on meil praegu 13 tanklat turuosaga üle 10 protsendi. Mõlemas riigis on Lukoilil ka oma naftabaas.
Eile sõlmitud lepinguga liitsite enda külge ka seitse OilStopi kaubamärki kandvat tanklat Eestis. Mis eesmärgil?
Selle sammuga hoiame oluliselt kokku kulusid ja suurendame kohe mõnevõrra jaemüügivõrku. Kõik see võimaldab kliente paremini teenindada.
Eesti kütusefirmade vaenlane number üks on must kütus. Kuivõrd on see probleemiks meie naabrite juures?
Eesti turg on selles osas tõesti kõige halvemini korrastatud. Muide, Leedus on kord kõige parem, seal on kütuste kohapeal segamine, nagu ka kütuse salakaubavedu, praktiliselt välistatud ja seda on saavutatud administratiivsete vahenditega.
Ka Eestis ja Lätis oleks see võimalik, kui valitsus ainult sooviks. Selleks tuleks karmistada kütuse sisseveolitsentside väljastamise korda, nii et seda kaupa saaks maale tuua vaid firma, millel on oma müügivõrk. Leedus näiteks tuleb maksta piiril kõik maksud. See on päris karm, kuid väldib ka illegaalse kütuse sissetungi.
Kas sellisele raskele turule, nagu Eestis praegu on, tasub üldse investeerida?
Ega siin kerge töötada ole, sest odava musta kütusega on väga raske konkureerida. Olen kuulnud, et seetõttu jääb Eesti riigil aastas saamata kümneid miljardeid kroone. Meie tahame tegutseda ausalt ja maksta ka kõik ettenähtud maksud. Meil on oma kütus, mis tuleb suurtest Venemaa tehastest.
Kui palju olete Eestisse raha paigutanud ja kui palju veel kavatsete paigutada.
Oleme siia investeerinud umbes kümme miljonit krooni ja kavatseme tänavu investeerida veel 20 miljonit krooni. Selle sisse mahub nelja tankla ehitamine ja uuendamine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele