Teede- ja sideministeeriumi liinilubade komisjonil õnnestus leida Eesti Bussile kuulunud 45 liinist uus omanik 39-le, osaliselt taastub reisijatevedu juba laupäeval ning ülejäänud bussid on taas liikvel esmaspäevast, kirjutab Postimees.
Täna lõpetab pankrotistunud Eesti Buss reisijateveo ka seni käigus püsinud kümnel liinil, ministeerium aga loodab uusi bussifirmasid sõitmas näha juba 27. märtsil. Firmad saavad liiniload kätte hiljemalt reedeks ning need väljastatakse viieks aastaks.
Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Lembit Kiviloo ütles, et alates esmaspäevast on käigus 39 endist Eesti Bussi liini, kus kehtib senine sõiduplaan. 'Kuna Eesti Bussil oli suhteliselt vilets logistika, peaksid graafikud õige pea järk-järgult muutuma hakkama,' lisas ta.
Esialgu jääb käigust neli Tallinnast Narva suunduvat liini, samuti Tallinna-Aegviidu-Järva-Jaani-Koeru ning Tallinna-Kose-Paide-Koeru liin.
'Nende kuue liini väiksemate teede teenindamise osas peavad lahenduse leidma maakonnavalitsused, suured teed on teiste bussiliinidega niigi piisavalt kaetud,' nentis Kiviloo.
Eesti Autoettevõtete Liidu direktori Uno Aava hinnangul läks konkurss korda, sest kõikidele olulistele liinidele leidus soovija. Kokku osales konkursil 19 firmat, kellest 14 said ka uute liinide omanikuks. 'Kuna liinilubade soovijad pidid tagama tehniliselt korras bussid, siis läks konkursil osalemine firmadele küllalt kulukaks,' lausus Aava. Suurematest firmadest said Sebe ja Harjumaa Liinid kumbki juurde kaheksa liini, Viljandi ATP viis.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.