• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 25.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusekulu väheneb õige sõidu ja koormakinnitusega

- Kontrolli regulaarselt rõhku rehvis. Rõhku mõõdetakse külmal rehvil. Pärast sõitu võib rõhk rehvis olla kuni 1 baar normaalsest kõrgem. Mitte mingil juhul ei tohi õhku välja lasta, muidu langeb rõhk pärast rehvi jahtumist liiga madalale. 40tonnise täismassiga autorongi jaoks tähendab 1 baari võrra madalam rõhk rehvides kütuse lisakulu kuni 2 liitrit 100 km kohta.
- Ära ületa lubatud telje- ja rattakoormusi (pool teljekoormusest) ning lubatud kogukaalu.
- Kütusekulu sõltub suuresti veeretakistusest. Sõitmisel tugevas vihmas suureneb kütusekulu kuni 7.
- Reguleeri õigesti õhusuunajad.
- Jaota koorem kastis ühtlaselt.
- Enne sõidu alustamist kinnita korralikult haagise või koorma present (pingutamata present suurendab kütusekulu kuni 3 l/100 km).
- Mootori käivitamisel ära anna vajaduseta gaasi.
- Sõida mootor soojaks, ära soojenda mootorit kohapeal. Sõltuvalt välistemperatuurist suureneb kütusekulu kohapeal soojendamisel kuni 2 liitrit tunnis.
- Pärast pikemat sõitu lase mootoril kohapeal töötades veidi jahtuda. See ühtlustab mootori termiliselt erinevalt koormatud detailide temperatuure.
- Enne mootori seiskamist ära anna gaasi: turbomootoritel võib see põhjustada turbo rikkeid (turbo õlitus on seotud mootori õlitussüsteemiga).
- Pärast lühikest puhkepausi ära anna kohe täisgaasi: mootor jahtub väljast sissepoole, seetõttu on enne täiskoormust vaja mootori detailide temperatuurid ühtlustada. Kolvi (kuum) ja hülsi (jahedam) temperatuuride erinevus võib täiskoormusel põhjustada kolvi mõranemise. Pikematel peatustel seiska mootor.
* Nõuanded on välja töötatud Mercedes-Benzi veoauto Actros (elektroonilise juhtimisega käigukast, mootor, pidurid) põhjal, kuid kehtivad ka teiste autode juures.
Samal teemal ka järgmise nädala transpordirubriigis.
Autor: Andrus Visnapuu

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele