Aprillikuu Eesti autonduses oli sündmusterohke ja mis peamine ? sündmused olid pigem positiivse kui negatiivse alatooniga. Välja arvatud mõned erandid, näiteks: Tallinn jõudis aprilli keskel Lääne suurlinnadega ühele tasemele, ületades õhusaasteainete kontsentratsiooni ohtliku piiri. Loodetavasti ei ole asi veel nii hull, et kesklinna minnes respiraatorit vaja läheb, kuid ilmne märk varitsevast ohust on olemas. Pealinna transport paneb isegi linnajuhte päid vangutama, kuid siililegi on selgeks saanud, et tallinlasel on vaatamata kõrgele parkimistasule otstarbekam käia kesklinnas autoga, kui seigelda sama kalli ja vanadusest ägiseva ühistranspordiga. Muudest liiklemisviisidest ei tasu üldse rääkida. Isegi kui keegi võtakski ette hulljulge katse minna kesklinna jalgrattaga, on see tühi aja ja närvi raiskamine juba seetõttu, et rattast pole võimalik hetkekski eralduda. Vastasel juhul peab ikka bussiga koju sõitma. Seega pole vähimatki märki sellest, et kesklinna õhk võiks tulevikus puhtamaks muutuda, küll aga vastupidi.
Häid uudiseid oli aga aprillis siiski rohkem kui halbu, nagu öeldud. AS Fakto tähistas juba kümnendat müügiaastat ja, mis seal salata, selle ettevõtte panust nii Eesti majandusele, kui ka autopargi uuendamisele on raske alahinnata. Usinad koolilapsed võtsid vaevaks koristada ära autosõitjate sodi, mida tonnide kaupa autoakendest välja loobitakse. Riik sai maailmapangalt lubaduse, et Tallinna?Tartu maantee tehakse selliseks nagu tarvis. Eestis ostetakse jätkavalt rohkem autosid kui Lätis ja Leedus jne jne.
Mis aga eriti põnev: pea iga päevaga muutub autoomaniku elu aina lihtsamaks. Enam ei ole vaja autot ostma minnes isegi kingi jalga panema. Piisab, kui vajutada koduarvuti ?Power?-nupule, valida oksjonilt sobilik auto, teha internetipangast ülekanne ja kui veel vaevud müüjale helistama, siis toob ta ostetud auto suure tõenäosusega sulle koju ukse ette. Või kui liikluskindlustus saab läbi, võib internetis uue teha. Jääb üle oodata aega, mil interneti kaudu saab tellida koju tankija, autopesija ja rehvivahetaja, autoomanikul jääb üle vaid arvutit klõbistada.
Tulika Takso taksojuhid hakkasid maksma alates aprillist auto pealt senise 500 krooni asemel 530 krooni renti päevas, samuti maksab kilomeeter nüüd seitse krooni nii öösel kui ka päeval.
Skandinaavia kütusekontsern Fortum teatas, et kiirendab investeeringuid Neste tanklaketti Läänemere piirkonnas ning automatiseerib lähiaastatel kõik tanklad.
Emex alustas kevadise suurpuhastuse käigus tänavate ja hoovide puhastamist sõidukõlbmatutest sõiduautodest. 21. maini saavad kõik tallinlased tellida vrakistunud sõiduauto järele tasuta tõstuki ja veoki.
Kümme aastat tagasi esitles välismajandusassotsiatsioon Fakto, ASi Fakto eelkäija, esmakordselt Eestis uusi Nissani mudeleid. Fakto korraldatud esitlus oli toona üks esimesi nii mastaapseid autoüritusi Eestis, mis lõi tugeva põhja kogu autoärile Eestis.
Balti Realiseerimiskeskuse (BRC) korraldatud esimesel internetioksjonil leidis ostuhuvilise 5000 krooni alghinnast odavamalt valge Ford Escort. Välja pandi kaheksa autot, samalaadseid oksjoneid peetakse internetis igal kolmapäeval kell 12.00.
BMW AG teatas, et sai alternatiivse pakkumise kahjumiga töötava Roveri tehase ostmiseks selle endiselt juhilt John Towersilt ja tema juhitavalt Phoenixi konsortsiumilt. Pikad läbirääkimised jõudsid tulemuseni alles sel nädalal, mil BMW müüs Roveri sümboolse 10 naela eest.
Õhusaasteainete kontsentratsioon Tallinna kesklinnas ületas ohtliku piiri, mis on selge märk Tallinna üha suuremast autostumisest.
Tallinna linnavolikogu esimees ja Havoline Kalevi 39. suursõidu korralduskomitee esimees Rein Voog kinnitas, et Kalevi suursõidud Pirita-Kose?Kloostrimetsa ringrajal jätkuvad. Voogi sõnul ei saa pealinn 60aastast traditsiooni, mil mootorrattad on Pirita rajal võidu sõitnud, kergekäeliselt lõpetada.
Hetkel kuum
“On selge kahtlus, et see asi on juba ammu maksejõuetu”
Omanike seas ka LHV eksjuht ja kaasasutaja
Sampo Eesti Kindlustus hakkas esimesena Eestis müüma kohustusliku liikluskindlustuse poliise interneti teel, mille teenustasu on vahendajalt ostetud poliisist 45 krooni odavam. Vastavalt seltsi kontorites või vahendajate kaudu makstava 95 või 110 krooni asemel on interneti teel ostetud poliisi teenustasu vaid 65 krooni.
Rahandusministeeriumis valminud kütuseaktsiisi seaduse muudatus seadustab kütuse segamise eri komponentidest, mis Kütuste Ümarlaua hinnangul kõrvaldaks igasugused tõkked salakütuse valmistajate teelt. Säärane seadusemuudatus tekitas protesti nii kütusefirmade kui ka automüüjate hulgas.
Baltimaades automüüginumbreid kokku lüües selgus, et Balti riikides müüdi esimeses kvartalis üle 6000 sõidu- ja veoauto, mis on ligi tuhande auto võrra rohkem kui mullu samal perioodil. Eelmise aastaga võrreldes on müük kõige enam suurenenud Eestis. Kasvu näitab ka Leedu turg, kuid Lätis oli langus.
Politseiamet teatas otsusest osta tänavu riigihanke korras 76 uut autot, sõidukid loodetakse kätte saada sügiseks. Politseiamet ostab 64 sõidu- ja 12 paketiautot. Politseivärvides autod lähevad politsei patrullteenistuste käsutusse, eravärvides sõidukid antakse kriminaalpolitseile. Viimati soetas politseiamet uusi autosid mullu suvel, kui Esma Autolt osteti 85 Mazda 626.
Riigikontroll soovitas ametist tagasi kutsuda liikluskindlustuse fondi nõukogu esimehe Alar Urmi. Eesti Liikluskindlustuse Fondi majandustegevuse seaduslikkust kaks aastat uurinud riigikontroll avastas fondi juhtimises ja järelevalves hulga rikkumisi, mis tõi kaasa miljonite kroonide raiskumineku.
Eesti riik sõlmis Maailmapangaga 388 miljoni krooni suuruse laenulepingu, mille abil uuendatakse kahe aasta jooksul 177 kilomeetri ulatuses Tallinna?Tartu?Luhamaa maanteed ning viie kilomeetri pikkuses Tartu ringteed. Tänavu algab maantee rekonstrueerimise esimene etapp, mille eduka teostamise korral võib Maailmapank anda laenu ka kogu maantee uuendamiseks, samuti uue teelõigu ehitamiseks Järvamaale.
29. aprill
Umbes 1300 kooliõpilast alustasid järjekordset maantee-koristuskampaaniat ?Tee korda?, mille käigus koristatakse Eestis ligi tuhat kilomeetrit maanteed. Möödunud aasta 15. mail toimunud koristuspäeval osales 247 õpilast, kes puhastasid 173 kilomeetrit Tallinna?Tartu maanteed ning kogusid kokku üle kümne tonni prügi.