Riigikogu kiitis heaks uue liikluskindlustuse seaduse, mille järgi laieneb ja kiireneb alates juunist liikluskahju hüvitamine, mis aga toob ilmselt kaasa ka tariifide tõusu.
Uue seaduse järgi hüvitatakse näiteks jalakäijatele osaks saanud kahju sõltumata süüst või süütusest, laiendatud on isikukahjude hüvitamist ning kindlustusseltside kanda jäävad ka liikluses kannatada saanute ravikulud. Lisanduvad ka kindlustuspensionid kannatanuile. Kindlustuslepingud muutuvad tähtajatuks, kuid maksete tasumist on võimalik peatada ajaks, mil autot ei kasutata.
Kuna kindlustusseltside kohustused suurenevad, prognoosivad mitmed asjatundjad ka tariifide tõusmist. Liikluskindlustuse Fondi oktoobrikuu arvutuste järgi võib tariif tõusta kuni 10%, Salva Kindlustuse arvutuste järgi veidi enam kui 13%. ?Pikemas perspektiivis on pakutud, et tõus võib ulatuda isegi 40 protsendini, kui arvestada Euroopa praktikat ja eelkõige seda, et isikukahjude osakaal suureneb tunduvalt,? on hoiatanud Salva juhatuse esimees Tiit Pahapill.
Korduvalt katkestatud seaduseelnõu poolt hääletas 57 riigikogu liiget, vastu oli 11 ja erapooletuks jäi üks. Kriitikute väitel on uus seadus suisa põhiseaduse vastane, kuna sisuliselt on tegemist sundkindlustuse ja seega ka sundmaksuga, mida saab põhiseaduse kohaselt kehtestada vaid seadusega. Sunduslikud tariifid aga paneb nüüd paika Liikluskindlustuse Fond, kuhu kuuluvad kindlustusseltsid. See omakorda viitavat monopolismile ja konkurentsiseaduse eiramisele. Rahvaliidu fraktsioon on lubanud seaduse protestida ja küsida hinnangut õiguskantslerilt.
Seotud lood
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil
“Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.