• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 27.06.01, 09:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaubanduse uuringu tulemused näitavad kasvuperspektiivi

36-s riigis läbi viidud e-kaubanduse uuringu tulemused näitavad internetist ostnute osakaalu 50%-list kasvu viimase aasta jooksul, teatas ASi Emor uuringusuuna juht Ülle Pärnoja,
E-kaubanduse areng Eestis edestab paljusid Ida-Euroopa riike, kuid maailma e-kaubanduse liiderriikide tasemeni on veel palju kasvuruumi
Internetikasutus on uuringus osalenud riikides kasvanud aasta jooksul keskmiselt 27%-lt 31%-le täisealisest elanikkonnast. Eesti kuulub viimase kuu jooksul internetti kasutanute 29%-se osakaaluga keskmiselt internetiseerunud riikide hulka. Kõige laiem on interneti levik Norras (63%), Taanis (62%) ja Kanadas (60%). Internetikasutuse leviku poolest edestab Eesti oluliselt Lätit ja Leedut, kus internetikasutajaid oli vastavalt 13% ja 9%, kuid jääb Soomest (45%) veel oluliselt maha.
Koos internetikasutuse kasvuga on viimase aasta jooksul aset leidnud veel kiirem e-kaubanduse populaarsuse kasv ? seda vaatamata internetiärile osaks saanud valdavalt negatiivsele meediakajastusele. Kui aasta tagasi oli ühe kuu jooksul interneti kaudu tooteid või teenuseid ostnud 10% kõikidest internetikasutajatest, siis nüüd juba 15%. E-kaubanduse leviku esikolmiku moodustavad USA (33% internetikasutajatest), Saksamaa (28%) ja Suurbritannia (24%).
Eestis oli uuringule eelneva kuu jooksul interneti vahendusel kaupu või teenuseid ostnud 6% internetikasutajatest. See on kaks korda enam kui lõunanaabrid Lätis-Leedus (3%), kuid ligi kolm korda vähem kui põhjanaabrid soomlased (17%).
Kõige ostetumateks kaupadeks internetis on jätkuvalt raamatud ja CD-d/muusika, kolmandale kohale on tõusnud garderoobikaubad.
Andmete allikaks on Emori partnerfirma TNS Interactive poolt koordineeritud Globaalne e-kaubanduse uuring, mille käigus küsitleti enam kui 42 000 inimest 36-s riigis üle maailma. Eestis viidi uuring läbi märtsis-aprillis 2001 ja küsitleti 1000 inimest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele