Nii Tartus toimuva aasta turundussündmusena reklaamitava Password 2002, Pärnu turunduskonverentsi kui ka Tallinna turundusseminari Promotion soov on olla parim rahvusvahelise turundusalase oskusteave looja ja vahendaja. See on ka loomulik, kuna madalamat latti eesmärgiks võtta ei saagi.
Pika traditsiooniga Pärnu konverentsi tunnevad turundajad väljapeetuse ja tasakaalukuse poolest. Tartu konverentsi teatakse aktiivse ja turundusteo valimiseks turundusinimesi läbi aasta kaasava sündmusena. Tallinna turundusseminar on aga uus üritus ja seni veel tundmatu.
Nii Tartu kui ka Pärnu konverentsid on sel aastal keskendunud tänapäeva turunduse võtmeteemale ? brändingule.
Tartu Turunduskonverentsi temaatika lähtub tänasest reaalsusest: tarbija soovist samastuda sügavama emotsionaalse tähendusega brändidega. Turundajad soovivad seda neile võimalikult ratsionaalsete vahenditega pakkuda. Password 2002 näitab, kuidas praktikas ellu viia ?ratsionaalselt emotsionaalset turundust?.
Pärnu Konverentsid aga keskendub selliste juhtimis- ja äritrendide ning probleemide analüüsile, mis on just täna praktikutele kõige aktuaalsemad. Seega on ka peateemaks valitud bränding ja positsioneerimine, kuna just nende vaheline tasakaal on täna ettevõtetele probleemiks. Selle teema käsitlemine annab ka kõige rohkem praktilist kasu inimestele, kes peavad pärast konverentsi taas tegema õigeid äriotsuseid.
Võrreldes varasemate aastatega on tänavu oodata tunduvalt kõrgemat taset ja mitmekülgsemat programmi. Tartu Turunduskonverentsist on osalejate tagasiside põhjal välja kasvanud uues formaadis turundussündmus. Tartu Vanemuise kontserdimajas läbiviidav aasta turundussündmus Password 2002 ühendab endas nii turunduskonverentsi, konkursi Turundustegu 2001 kui ka stiilipeo. Lisaks Euroopa ja USA suurkonverentsidel edukalt esinenud praktikute põhiettekannete kuulamisele saab kaasa lüüa ka workshop?ides.
Kuigi Pärnu Konverentsid on hoidnud oma tasakaalukat konverentsi suunda, on tihe konkurents sundinud ka neid pakkuma mullsest uveelgi kõrgemat ja professionaalsemat taset.
Pärnu konverentsi tugevamaiks küljeks võib pidada esinejate ranget valikut, kusjuures iga ettekantav firmajuhtum on juba eelnevalt analüütikute poolt läbi uuritud. Konverentsi ajal esitavad analüütikud ühel või teisel moel oma avastused ning firmat esindava ettekandja ülesanne on seda kommenteerida, vaidlustada ja seletada.
Kuna mõlemad konverentsid on varasematest aastatest detailsemad, fookusseeritumad ja sisult sügavamad, sõltub konverentsi huvitavus esinejate esinemisoskusest.
INGA LIIV
Tallinna Kaubamaja turundusjuht
Arvan, et kõigil kolmel üritusel osalemine pole oluline. Trendid on enam?vähem ju samad. Tallinna Kaubamajast osalevad mõned töötajad Pärnu, teised Tartu konverentsil. Kahjuks informatsioon ?Promotsioon 2002? kohta ei ole meile laekunud ning seetõttu ei oska hetkel sellel osalemise kohta midagi öelda.
Minu otsus osaleda Passwordil tuleneb sisutihedamatest teemadest, kui seda on tänavu Pärnu Konverentsil. Võimalik, et eksin, kuna otsus on tehtud tutvustava printmaterjali põhjal ja lihtsalt kohale minna ühe esineja ? Joe Marconi ? pärast ei pea ma õigeks. Kuigi selline hinnangu ette andmine võib osutuda vägagi eksitavaks, tehakse otsus mitte ürituse korraldaja vaid pakutava programmi järgi.
KADRI PALU
EMT turundusjuht
Tõsi ta on, et hakkab minema kergeks samateemaliste konverentside rebimiseks. Tartu läks omal ajal liikvele turundusinimesi kaasava aastateo valimise projektiga ja oli seeläbi rohkem üritusepõhine ja Pärnu arendas oma tegevust rohkem konverentsina, pannes rõhuasetuse esinejate küllusele ja nende sisule. Nüüd tundub, et Tartu on täiustanud oma toodet mitmekülgsema programmiga ja Pärnu vastab samaga. Selge ületrumpamine käib ürituse välismaiste esinejate vallas, mis on ka õige, sest meie väike ?turundusruum? hakkab uute ja huvitavate arvamusliidrite poolest selgelt ammenduma kui ta pole seda juba teinud. Kui Tartu maine on aktiivsem, ettevõtlikum, mitmekülgsem, Pärnu oma tasakaalukam, väljapeetum, traditsioonilisem, siis pean nentima, et Promotsioon 2002 kohta ei oma ma selget arvamust. Vaheldusrikkad momendid turundaja aastas on nad mõlemad, mis täidavad mõneti ka professionaalide klubilise kooskäimise eesmärki, kuid mis seal salata ? meie ettevõte kaalub igal aastal aina tõsisemalt nendesse konverentsidesse investeeritava ajaressursi ja sealt saadava tööalase väljundi suhet.
RUTH LAIDVEE
Sampo Panga turukommunikatsiooni direktor
Sel aastal on Sampo osalejate poolelt esindatud nii Tartu kui Pärnu turunduskonverentsil. Arvan, et ühelt poolt on igale turundustöötajale väga oluline olla kursis valdkonnas toimuvaga, arengute ja trendidega. Seetõttu on just välisesinejad vägagi teretulnud. Teisalt on praktikuid kuulates ja kaasa mõeldes hea hinnata oma ettevõttes toimuvat ja tehtavat. Sümpaatne on, et mõlemad konverentsid on sel aastal keskendunud tänapäeva turunduse võtmeteemale ? brändingule. Paberil on atraktiivseid teemasid ja esinejaid nii Tartu kui Pärnu konverentsil, kuigi leidub ka mitmeid esinejaid, kes vaevalt enam üllatavad. Mina eelistaksin, et konverentsikorraldajad ühendaksid oma jõud ja aastas toimuks üks väga päevakajalise temaatika ja tugevate esinejatega konverents, mis ühendaks oleviku ja tuleviku, paneks täies mahus kaasa mõtlema ja üllataks.
PIRET KÜTT
Eesti Loto turundusjuht
Kohalikud turunduskonverentsid on küll äärmiselt huvitavad ja n-ö nimed, kes on kohale kutsutud, tuntud, kuid aeg, mille jooksul nad esinevad, on lühike ja seega ka loeng tervikuna ei anna edasi lisaväärtust praktilisele igapäevatööle. Samuti on hinna ja saadava väärtuse suhe loengukuulajale kahjulik. Eesti Loto koolituspoliitika lähtub iga töötaja individuaalsetest vajadustest. Nii oleme ka leidnud, et kõige paremat nii turunduslikku kui suhtekorralduslikku lotomängualast haridust, teadmisi, kogemust on efektiivsem omandada rahvusvahelisel tasandil. Näiteks Soome rahvuslik lotofirma omab väga tugevat turundus -ja suhtekorraldusmeeskonda, samuti Norra ja Isalandi rahvuslikud loteriid. Nii ongi võimaldatud meie turundusinimestele nn õppereise teiste maade lotofirmadesse, kust saab juba konkreetseid kogemusi oma töölõigu parendamiseks.
REGINA SALMU
Siemensi kommunikatsioonijuht
Siemensist ei osale keegi mitte ühelgi nimetatud konverentsil. Määravaks on samuti hind ja aeg ? liiga pikk ja liiga kallis. Minu meelest on sõna ?turundus? momendil in ja sellega on konverentsiteenuste pakkujatel võimalik teenida. Seetõttu ka nii suur konverentside hulk. Üks konverentside korraldajatest tunnistas, et ettevõtmiste rentaablus on 50 ja investeeringud ettevõttesse on minimaalsed, st et ka risk on minimaalne. Kuid pakkumine tekib ju vastavalt nõudmisele. Kindalasti on Eestis palju väikefirmasid, kes alles avastavad turundust kui osa oma firma edasiviivast jõust. Tihtipeale on ka esinejad ühest ja samast ringist. Me võime sõrmedel üles lugeda Eesti suured ja edukad ettevõtted. Eestis on ilmunud väga palju head kirjandust turunduse ja suhetekorralduse kohta, samas on võimalik lugeda ka võõrkeelset erialakirjandust ja leida huvitavat internetist. Ja kuna teooria veel ei vanane, kasutan seda võimalust.
HELENA LÕHMUS
Radiolinja Eesti suhtekorraldusjuht
Seekordsetest turunduskonverentsidest püüame osa võta nii, et tekiks ülevaade kõigist kolmest. See ei pruugi tähendada kõikide konverentside külastamist ühe inimese poolt. Radiolinjas kasutame põhimõtet ? kui keegi käib konverentsil, seminaril või muul info-rikkal üritusel, teeb ta selle kohta hiljem lühikese ülevaate. Peamine valiku kriteerium konverentside vahel otsustamiseks on kindlasti programm, eelkõige teemad, millest räägitakse ning kindlasti pole vähetähtis see, kes räägib ? kõneleja tuntus ja kompetents.
Seotud lood
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.