• OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,68%5 930,45
  • DOW 30−0,73%42 680,11
  • Nasdaq −0,64%19 595,24
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,79
  • OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,68%5 930,45
  • DOW 30−0,73%42 680,11
  • Nasdaq −0,64%19 595,24
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,79
  • 22.08.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bännerite asemel multimeediareklaamid

Kui veebiajastu algas, oli internet veel tasuta ja info seal kergesti leitav. Sisu oli vähem ja reklaamiagentuurid ei olnud seda meediumi veel enda jaoks avastanud. Teadmine, et veebi näol on tegemist odava ja efektiivse reklaamikanaliga, muutis kogu edaspidist suhtumist. Sellest sündiski vana hea bännerreklaam, mis oma uudsuse, lihtsuse ja efektiivsusega tungis kõikjale. Praegu on seda aina raskem mõista, sest tühipalja bänneri, kus kirjas mannetu ?Click here!? või ?Odavad arvutid?, peale keegi eriti klikkima ei kipu. Et veebikodaniku tähelepanu köita, selleks peab palju rohkem pingutama.
On kindel, et reklaam internetis tasub end ära. Siiski vajab see muutusi, see peab arenema, et ei kaoks atraktiivsus ja suudetaks endiselt ning veelgi rohkem panna surfajaid klikkima.
Bännerid, millele ei julgeta ega viitsita enam klikkida, on asendatud uute, interaktiivsete reklaamidega, mis võimaldavad reklaamitavat toodet teatud määral katsetada. Selleks luuakse mänge, kus kasutajal on tähtis roll täita; surfaja on see, kes annab loa alustada reklaammängu ning tema on ka see, kes selle lõpetab. Ootamatult ja vastu tahtmist ei suunata enam kedagi edasi.
Tähtis roll on meelelahutusel. Hea näide on IBMi reklaam, kus tuleb hiirega liigutada üle tänaval jalutavate inimeste, et teada saada, kes ja millistel põhjustel häkkimisega tegeleb ja andmeid ohustab.
Selline reklaam on võimalik tänu flash?ile, mis on uue online-reklaami keskmes. Macromedia flash on algusest peale mõeldud peamiselt just rikastatud multimeedia (rich multimedia) loomiseks ja nautimiseks.
Peale kena vaatepildi, mida flash pakub, on see väga soositud ka oma väikse mahu pärast. Pildi muutmine vektoriteks vähendab selle suurust oluliselt.
Traditsiooniliste bännerite suurim puudus on see, et need on võimelised klikkijat ainult reklaamija koduleheküljele suunama. Seal tabab teda aga kohe ebameeldiv üllatus: kui pilt, millele ta enne klõpsas, oligi huvitav või ilus, siis nüüd peab ta hakkama meeleheitlikult põgenema igast suunast sadavate pakkumiste eest.
Selle asemel on võimalik potentsiaalsele kliendile esitleda ahvatlevaid võimalusi ilma, et ta peaks oma algselt positsioonilt lahkuma: siin tulevad mängu presentatsioonid, mille käiku ja esitlusviisi saab klient ise suunata. Kui monitoritootja pakub viit mudelit, siis on võimalik ühes reklaamis tutvustada neid kõiki. Potentsiaalne klient valib loendist endale sobivaima ja satub sama bänneri sees uuele slaidile, kus esitletakse talle just seda kuvarit. Kui temas suudetakse huvi äratada, siis klikib ta edasi ja otsustab lõpuks minna ka tootja leheküljele. Need reklaamid on võrreldes traditsiooniliste bänneritega ka interaktiivsed. Klientide tahe ise otsuseid langetada sunnib ka reklaamitegijaid uusi lahendusi välja mõtlema.
Igal veebilehel võtab sisu enda alla teatava hulga baite. Suuremate saitide puhul on kõik bitid rangelt arvel, sest veebikodanikel ei ole aega, viitsimist ega tahtmist oodata, kuni sait arvutisse laetakse. Sel põhjusel seatakse reklaamijatele kindlad piirangud. Näiteks Delfis on suurima bänneri maksimaalne suurus 10 KB. Portaali pealehel on ca 10 bännerit ja muud infot. Seega on reklaamide loomisel esmase tähtsusega just maht. 98,6 interneti kasutajatest on Flashi programm installeeritud, kuid ainult sellest ei piisa. Praeguseks on välja lastud kuus Flashi versiooni. Kasulik on silmas pidada, et valminud meistriteost saaksid vaadata ka need, kel pole uusimat versiooni. Statistiliselt on enim levinud Flash 4, mis võimaldab vähem kui uusimad.
Tavaliste bännerite puhul on sõnum enamasti selge: meil on hea toode, kliki siia ja osta ära. Flash võimaldab interaktiivsust ja paljude lisaefektide kasutamist, mis on vaieldamatult positiivne tegur, kuid siin on samas ka oht muutuda liiga keeruliseks. Ahhetama panevaid reklaame on mitmeid, kuid paljude puhul on autorid unustanud, et eesmärk on siiski toote ja/või firma tutvustamine. Kui reklaami disainer teab tutvustatavast tootest väga palju, siis suvaline surfaja ei ole asjaga enamasti üldse kursis. Suurim oht ongi teha veebireklaami vaid enda mätta otsast vaadatuna, nii et publik jääb kaugele maha. Valminud töö võib olla küll vaimukas, interaktiivne ja tempokas, kuid sealjuures peab see kindlasti olema kõigile arusaadav.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 12:32
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele