• OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,68%5 930,45
  • DOW 30−0,73%42 680,11
  • Nasdaq −0,64%19 595,24
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,79
  • OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,68%5 930,45
  • DOW 30−0,73%42 680,11
  • Nasdaq −0,64%19 595,24
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,79
  • 28.10.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaoseks saab valmistuda

Kuigi paljudeks sündmusteks ei saa ettevõtja täpselt valmistuda, saab ta oma organisatsiooni panna tööle nii, et muutuse toimumisel ollakse valmis kiiresti reageerima.
Juhtimise kuukirjale intervjuu andnud Margaret Wheatley on veendunud, et kangelase tüüpi liidrite aeg on möödas. Uut tüüpi liidri iseloomustamiseks kasutab ta seni veidi harjumatut terminit võõrustaja. Selline liider peaks olema oma töötajate suhtes sama vastuvõtlik kui peoperemees oma külaliste suhtes.
Isegi demokraatliku juhtimisstiili pooldajatele võib selline võrdlus esialgu tunduda ülepingutamisena. Sisuliselt on aga tegemist liidriga, kes on suutnud oma alluvad kaasata firma arendamisele. Ootamatu olukorra tekkides on sellised töötajad valmis loovalt käituma, mitte ootama, kuni liider on neile oma targad juhtnöörid esitanud. Selleks ajaks võib olukord olla juba lootusetult kontrolli alt väljunud.
Kuna firmad puutuvad järjest sagedamini kokku muutustega, mille üle neil vähimatki kontrolli pole, muutub üha olulisemaks sellistele muutustele adekvaatselt reageerida oskavate töötajate olemasolu. Seejuures on vähe, kui liider enda poolt kõik teeb ? suhtumise muutmiseks peavad valmis olema ka töötajad, kellest paljud on juba aastakümneid harjunud vaid käske täitma. Kõik saab alguse sellisest organisatsioonikultuurist, mis liidri ja töötaja arengut soodustab.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 12:32
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele