Välisturule mineku peale mõtleb suur osa seni vaid koduturul tegutsevaid ettevõtjaid. Paljud on jõudnud mõtetest tegudeni ja pidanud seejuures kokku puutuma väga erinevate probleemidega. Seekordses Juhtimises on arvukalt artikleid abistamaks ettevõtjaid välisturule minekul ja loodetavasti õnnestub osal ettevõtjatest nende abil mõnestki veast hoiduda.
Kuukirja Juhtimine vestlusringis osalejate kinnitusel tasub alles siis, kui ekspordiks sobiv toode on olemas, hakata mõtlema, millisesse riiki ja kuidas seda eksportida. Võtmeküsimus on sageli turgu tundva partneri leidmine. Võib juhtuda, et Eesti ettevõttelt tellitakse esimene kogus kaupa ning selle eest ka tasutakse korralikult. Kui õnnelik ettevõtja on teise ja märksa mahukama saadetise teele saatnud, siis selle eest enam pahatihti raha ei maksta. Et sageli on ka leping Eesti ettevõtja seisukohalt kehvasti sõlmitud, siis ongi käes valus õppetund.
Edukate eksportijate kogemus näitab, et mõnikord on lausa hädavajalik ISO sertifikaadi olemasolu. Samuti tasub tähelepanu pöörata maksuprobleemide selgitamisele. Ja loomulikult peab ettevõtte juhtkond eksporti alustades olema valmis riskeerima.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”