• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,00%5 948,71
  • DOW 300,00%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1001,11%8 239,83
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,48
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,00%5 948,71
  • DOW 300,00%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1001,11%8 239,83
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,48
  • 21.01.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turvalisus ärikliendile üha tähtsam

Eesti ettevõtjad ootavad sidefirmadelt eeskätt soodsat hinda ja ühtseid lahendusi, samuti tehnilist kvaliteeti ja stabiilsust. Järjest enam pööratakse aga tähelepanu turvalisuse küsimustele.
Ariko Marketing on turundusuuringute raames jälginud ettevõtete ootusi Eesti telekommunikatsioonituru avanemisest saadik. Möödunud kahe aasta jooksul on märgata olnud mõningaid tähenduslikke muutusi.
Tähtsaim ootus on soodne summaarne hind kogu sideteenuste paketilt, eriti väärtustavad seda suured ettevõtted.
Perioodi kestel on märkimisväärselt kaalukamaks muutunud sellised ootused, nagu side turvalisus ning kõneteenuste pakettide mitmekesisus.
Oluline on firma jaoks peamiste kõne-ja andmesidesuundade arvestamine.
Aeglaselt, kuid stabiilselt kasvab probleeme ennetava ja lahendava klienditeeninduse tähtsus, seda vajavad eriti väikeettevõtted.
Samuti kasvab terviklahenduste pakkumine koos võrgu väljaehitamise ja järelhooldusega.
Kokkuvõttes näeme, et suurem osa äriturust ootab integreeritud lahendusi ning erinevus seisneb eeskätt nende individualiseerituses. Siin aga ongi väljakutse ? kuidas seda teha, kui paralleelselt arenevad fikseeritud liinidega kõneside ja andmeside, traadita internet WiFi, mobiilne kõneside, mobiilne andmeside ning kaabelside.
Kas lähema tuleviku arengute põhitegurid on tehnoloogia, teenused või klient?
Telekommunikatsiooni arengu praegune seis on sarnane paljude muude aladega. Vahe on ainult selles, et kuna viimaste aastate areng on olnud väga kiire, siis tundub praegu valitsevat seisak. Seega kasv aeglustus, kuid langust pole ja nii see ka jätkub ? aeglaselt, kuid siiski tõusvalt.
Situatsioon on vastuoluline ? ühelt poolt pakub ka praegune tehnoloogia tase enam võimalusi, kui kasutatakse, teisalt on mõnda aega oodatud uute tehnoloogiate läbimurret ja teenuste arendamine seetõttu pidurdunud. Samamoodi näivad kahte leeri jaotuvat ka selle ala liidrid ? on rühm, mis peab oluliseks uute teenuste ja toodete loomist, et uusi tehnoloogiaid efektiivsemalt kasutada, ja teisalt rühm, mis peab oluliseks uute tehnoloogiate väljatoomist, et uued tooteideed saaksid üldse sündida.
Seoses mitmete läbikukkumiste ning kolmanda põlvkonna mobiilside tehnoloogia 3G ootustega on nüüd varasemast selgem, et kõige alus on teenuste sisu. Tehnoloogiate taga asi sageli ei ole. Selgub, et pole uusi massilist tarbijaskonda läbivaid teenuseid. Esialgu piisab olemasolevatest. Eelkõige puudutab see mobiilsidet, kus peale kõneside, lühisõnumite ehk SMSi ja viimase põhjal tulnud parkimise suurt midagi uut pole. Näib, et levivad ka piletite tellimise ja ostu teenused, kuid need jagunevad paljudesse eri valdkondadesse ning on mahult tagasihoidlikud.
Suuremad lähituleviku arengud on mobiilsus ja integratsioon. Paradoks on selles, et nii mobiilse kõneside kui SMSi mahu kasv on endiselt kiirem kui lisaväärtusteenuste oma. Fikseeritud ehk tavalise telefonside kasv baseerub vaid andmesidel ja kõneside maht langeb.
Praeguse aja ning lähituleviku märksõnaks võib kujuneda mobiilsus, st info- ja sidetehnika pole enam seotud asukohaga. Lisaks 3G mobiilside standardi ootusele on levimas traadita internet. Enamik inimesi elab, töötab ja liigub alal, mis on kaetav traadita internetiga. Pealegi töötab traadita internet WiFi sagedusaladel, mis ei vaja litsentseerimist. Kui seni on mobiilseks muutunud eeskätt kõneside, siis 3G ja WiFi peaksid muutma kogu telekommunikatsiooni mobiilseks. Kõik loob soodsa pinnase äriideede paljususele ja desintegratsioonile.
Kui suured telekomifirmad tahavad sellest arengusuunast osa saada, peavad nad muutma või vähemalt laiendama oma ärimudelite spektrit ? paindlike väiketeenuste pakkumiseks on vaja enda ümber koondada hulk väiksemaid firmasid, programmeerijaid, üliõpilasi jms. See on partnerluspõhine äri. Seega peaks loogilisele desintegratsioonile järgnema integratsioon. See sisaldaks nii tehnoloogilist (eri tehnoloogiate ühildamine), majanduslikku (seotud ärimudelid ja koostöö), teenuste ja toodete (konkreetse kliendi ümber) kui klientide integratsiooni (erinevatesse töökeskkondadesse).
Teenuste integratsiooniks äriturul näib olevat esialgu rohkem võimalusi kui eraturul. Juba on hakanud levima sellised teenused nagu kaupade olemasolu monitooring ja tellimine (nt müügimeeste portatiivsed töövahendid). Samuti näib arenema hakkavat ettevõtetevaheline e-kaubandus.
Huvitav on aga küsimus, millised tehnoloogiad saavad integreerivateks tegijateks? Kas fikseeritud sideliinid, WiFi, 3G, kaabelvõrk? Selge on vaid see, et telekommunikatsioonist peab saama eelkõige äriinfo kanal. Kas, mil määral ja kellele ta ise äri on, pole kliendi mure.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele