Täpset hinnaprognoosi anda on väga raske. Usun, et paari järgmise aasta keskmine hinnatõus jääb siiski 10 juurde. Igasugune hinnatõus, põhjusest olenemata, tekitab klientidele probleeme. See saab olema ka peamine põhjus, miks ükski kindlustusselts ei hakka suure hurraaga oma tariifi tõstma. Vastasel korral loovutatakse oma kliendid liiga lihtsalt konkurentidele. Ühesõnaga, tugev konkurents ei lase hindadel isegi põhjendatud optimaalsele tasemele tõusta.
Tõsi, ükskord peab tänu suuremale vastutusele tariif vajalikul määral tõusma, kuid arvan, et esmalt, tänu seltside kartusele liiga kiirelt hinda tõsta, saavad seltsid kahjususe tõusult kahjumid kätte. Alles pärast seda ollakse sunnitud tariife tõstma. Seega on oodata, et hinna tõus jaotub pikemale ajale ning pigem järgneb kahjususe tõusule kui ennetab seda.
Loomulikult võib tunduda, et neile, kes kunagi ei välju Eesti piiridest, on hinnatõus põhjendamatu ja ebaõiglane. Siinkohal tuletaksin meelde, et oleme jõudnud Euroopa Liitu. Ruum milles elame, ei mahu enam Eesti piiridesse. Sellega seoses ühtlustuvad liikluskindlustuse vastutuse miinimummäärad varem või hiljem. Siis kaob ka ebaõigluse moment.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.