Täpset hinnaprognoosi anda on väga raske. Usun, et paari järgmise aasta keskmine hinnatõus jääb siiski 10 juurde. Igasugune hinnatõus, põhjusest olenemata, tekitab klientidele probleeme. See saab olema ka peamine põhjus, miks ükski kindlustusselts ei hakka suure hurraaga oma tariifi tõstma. Vastasel korral loovutatakse oma kliendid liiga lihtsalt konkurentidele. Ühesõnaga, tugev konkurents ei lase hindadel isegi põhjendatud optimaalsele tasemele tõusta.
Tõsi, ükskord peab tänu suuremale vastutusele tariif vajalikul määral tõusma, kuid arvan, et esmalt, tänu seltside kartusele liiga kiirelt hinda tõsta, saavad seltsid kahjususe tõusult kahjumid kätte. Alles pärast seda ollakse sunnitud tariife tõstma. Seega on oodata, et hinna tõus jaotub pikemale ajale ning pigem järgneb kahjususe tõusule kui ennetab seda.
Loomulikult võib tunduda, et neile, kes kunagi ei välju Eesti piiridest, on hinnatõus põhjendamatu ja ebaõiglane. Siinkohal tuletaksin meelde, et oleme jõudnud Euroopa Liitu. Ruum milles elame, ei mahu enam Eesti piiridesse. Sellega seoses ühtlustuvad liikluskindlustuse vastutuse miinimummäärad varem või hiljem. Siis kaob ka ebaõigluse moment.
Seotud lood
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.