• OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,16%6 047,56
  • DOW 300,32%44 699,73
  • Nasdaq −0,02%19 649,87
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,1
  • OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,16%6 047,56
  • DOW 300,32%44 699,73
  • Nasdaq −0,02%19 649,87
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,1
  • 09.01.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miljardikroonine raudtee võib tuua huku

Tallinna linnavolikogu otsus raudteetransiidist vabaneda ning ehitada Tallinna Sadama ja ISPA toel Männikult Sauele miljardikroonine raudtee võib vale planeeringu korral muutuda kogu Saue linnale katastroofiliseks.
Saue linna- ja vallavalitsus on alustanud koostööd kahe omavalitsuse ühiste lähteseisukohtade väljatöötamiseks linnaga piirneva territooriumi planeerimise osas. Valla üldplaneeringu kohaselt tekib Saue linna vahetus ümbruses sellises mahus uut elamumaad, mis tähendab elanike arvu kahekordistumist umbes kümne aasta jooksul. Kõik see on loomulik, arvestades Saue linna kui Eesti ühe edukama väikelinna praegust arengutempot. Kogu areng on nüüd seatud suure küsimärgi alla seoses raudtee raskevedude planeeritava suurenemisega läbi linna.
Saue kodanike huvides suhtun planeeritavasse raudtee-ehitusse skeptiliselt. Kaubaveo tihenedes muutuks läbisõitvate raskete vooride müra rahvale talumatuks ning kiiresti arenev ja rahulik piirkond poleks enam see, mida ka potentsiaalsed elanikud Sauelt leida loodavad.
Arvestades seda, et kogu raudteejupp läheb Tallinna Sadama raamatupidamise bilanssi, lasub neil vastutus garanteerida muutusteta elamistingimused ja vastavus keskkonnanõuetele. On ilmselge, et kaubarongid tekitavad lubatust valjemat müra. Juhul, kui jõusse jääb plaan ehitada raudtee läbi Saue linna, peab seda läbiv lõik olema ümbritsetud kas korraliku helibarjääriga või paremal juhul kulgeks transiit läbi tunneli. Kommentaarid projekti maksumuse tõusu kohta oleks siin liigsed.
Uue lõigu ehitus hõlmab viit Tallinna naabervalda ning 23kilomeetrise raudtee ümber leidub palju maaomanikke, kellele praegune plaan meelt mööda pole.
Et elukeskkonda puudutavad tõsisemad arutelud ning otsused on alles ees, loodame kõikidelt osapooltelt mõistvat suhtumist erimeelsuste lahendamisel.
Autor: Rainer Sternfeld

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 16:49
Tipptegijad: bürokraatiale tuleb läheneda radikaalselt
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil “Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele