Reiljan kiitis sadama rajamise keskkonnamõju hindamise aruande heaks möödunud neljapäeval, pärast rohkem kui poolt aastat venitamist. Keskkonnamõjude hindamise raport oli valmis juba möödunud aasta juulis.
?Raudselt õnnelik,? kommenteeris ministri otsust Mustjala vallavanem Enno Kolter, teatades, et vallavolikogu otsustab sadama uue üldplaneeringu kehtestamise juba sel reedel. Rohelised saavutasid eelmise üldplaneeringu tühistamise kohtuotsusega novembri lõpus.
Sadamat plaaniva Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütles ajalehele Meie Maa, et juhul kui vallavolikogu nüüd asja uuesti käima lükkab, tuleb taas läbida pikk planeeringu menetlemise etapp ja siis hinge kinni pidades loota, et rohelised jälle kaikaid kodarasse ei viskaks.
?Loodame siiski, et nad võtavad mõistuse pähe, sest ütleme ausalt ? kui on tehtud sambla- ja puraviku-uuring, siis võib nõuda ka kivi- ja kännu-uuringut ja sedasi lõputult protsessida,? lausus Sakkov.
Nii tuleb arendajal säilitada kaitstavate taimeliikide kasvukohad, sadama ehitamise ja ekspluatatsiooniga kaasneva mõju jälgimiseks kohustab Reiljan Tallinna Sadamat tegema põhjaloomastiku ja -taimestiku ning kalastiku ja rannaprotsesside seiret. Laeva sõidupiirkonnaks soovitatakse määrata ala, mis jääb veelindude pesitsus- ja peatuspaigast vähemalt kilomeetri kaugusele.
?Ma veel kord rõhutan, et kartus, et tuleb mingi megakaubasadam, on alusetu,? kinnitas Sakkov, täpsustades Reiljani kirjas sisalduvat vihjet, et nõustutakse Saaremaa sadama rajamise esimese etapiga. Segadust on tekitanud arendaja vee erikasutusloa taotluses märgitud lainemurdja ehitus II etapis ja lisafunktsioonide arendus III etapis.
Sakkov ütles, et nüüd on eesmärk ülejärgmine kruiisihooaeg ning peale kruiisilaevade ja suvise praamiühenduse Rootsi-Norraga Saaremaa sadamale rohkem funktsioone praegu pakkuda pole.
Keskkonnaministeerium ei teavitanud Eesti Rohelist Liikumist ega Eestimaa Looduse Fondi Küdema süvasadama plaani heaks kiitmisest. Eesti Rohelise Liikumise planeeringute töörühma juhi Liis Keerbergi sõnul võiks öelda, et Reiljan kiitis keskkonnamõju hindamise aruande heaks salaja.
?Ma kuulsin ministri otsusest alles teie käest,? ütles Keerberg. Tema sõnul on küsitav, millise korra järgi aruanne heaks kiideti, sest esitatud ettepanekutele pole vastust saadud, samuti pole rohelisi kutsutud avalikule arutelule.
Ka Eestimaa Looduse Fondi jurist Kärt Vaarmari ei teadnud ministri otsusest midagi. ?Ilmselt peame nüüd teiste keskkonnakaitsjatega arutama, mida ette võtta,? ütles ta.
Rohelised on deklareerinud, et kui nende ettepanekuid ei arvestata, lähevad nad pärast planeeringute kinnitamist uuesti kohtuteele.
Tallinna Sadamal oleks kasulik saada ehitusluba kätte enne Euroopa Liiduga liitumist, mil Natura ala kehtestamise pärast Küdema lahte peab sadama rajamist kooskõlastama otse Euroopa Komisjoniga.
Seotud lood
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil
“Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.