Olümpia hotelli konverentsisaal oli läinud reedel Wazzapi puhuks jõuluehtes. Kerge soome aktsendiga jõuluvana isiklikult kohal, et paarisajale kokku tulnud reklaamihuvilisele soojendusvõimlemist teha. Tavapärast konverentsi mõõtu pidulikkust ei järgnenud, moderaatorid oli üllatavalt boheemlaslikud ja korralduspool pigem seminarlik.
Sissejuhatav diskussioon ajakirjanduse sõltumatusest jäi Mart Kadastiku, Rein Iida ja Ilmar Raagi vestlusringis pigem rahulikuks polemiseerimiseks. Justkui osalejate meelerahuks nenditi, et Eestis ohustab nii mõnelgi kanalil reklaam kohati juba saate sisu.
Pettumust valmistas, et välja reklaamitud Oliver Voss ei esinenud üldse seekordsel Wazzapi reklaaminädalal, ka asendusesinejat polnud.
Pikemaks venitatud ettekandega päeva naelaks ja energiaallikaks osutus maailmakuulsaid brände reklaamiva WhatIfi koolitusrühma juht Chris Brown. Väsimatult püüdis ta tuimavõitu publikumi üha uute ja uute mängudega käima tõmmata. ?Ärge tehke asju ühtemoodi,? õhutas Brown reklaamitegijaid ja tellijaid loovale revolutsioonile. Lisaks näitlikustas ta iga oma teoorialõiku lustakalt ning silkas peepvainlikult mööda auditooriumi ringi.
Piinlikkust tekitas see, et publikum jäi sellest hoolimata pisut loiuks. Kuhu on jäänud meie lektorite mahlakad esinemised, mõlkus tahtmatult meeles energilist Browni vaadates.
Emotsionaalselt laadivalt mõjus reklaamifestivali Golden Drum korraldaja Nastja Mulej. Tema ettekande võis leida ka töömapist. Kahjuks enamiku esinejate ettekandeid mapis polnud.
Sasha Hartungi Volvo müsteeriumi lugu oli näitena hea, kuid ettekanne oli õpetlikkuse poolest kasin. Selleks ajaks niheles publik juba üsnagi ebamugavatel toolidel, mõni piidles haigutades konverentsi päevakava ja paljud seadsid end lahkuma. Praktilist lisaväärtust päeva teine pool kohe kindlasti enam ei pakkunud.
Peaaegu pooltühjale saalile näidati Marketing & Advertisingi toodetud videofilmi Ikea eduloost. Sümpaatsete reklaamidega pikitud intervjuuklipid Ikea turundajatega tõid lähemale maailma suurima mööblitootja edutegurid, kuid saalisolijad reageerisid sellele üsnagi tuimalt.
Viimane sõnavõtt Kontuuri loovjuhilt Urmas Villmannilt jäi oma lühiduse juures ka sisutühjaks. Väitele, et reklaam on äri, mida kunst müüa aitab, ei järgnenud toetavaid fakte ega ka maitsvaid näiteid. Maailma parimaid reklaame jäi vaatama vaid käputäis osalejaid.
Konverentsi korralduslik ja ka sisuline pool oli kohati üle jala kokku klopsitud. Või oleme lihtsalt heade konverentsikogemustega ära hellitatud.
Autor: Tiina Saar
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.