Suurbritannia rahvusvahelise äri professori P. Ghauri ja Norra ärijuhtimise professori K. Gr¸nhaugi äriuuringute meetodite raamatust saavad praktilist abi kõik turundusspetsialistid, kes tellivad uuringuid uurimisfirmadest või kes võtavad mõne uuringu ise teha.
Ettevõtted korraldavad sageli ise väiksemaid kliendiküsitlusi. Nii mõnigi kord ei vasta küsitlusleht elementaarsetele nõuetele nii sisu kui vormi poolest. Vigane ja ebakorrektne ankeet, mis jõuab avalikkuse ette, tekitab vastajates hämmingut ja kahjustab ettevõtte mainet.
Enne ankeedi koostamist või intervjuu korraldamist tasub lugeda P. Ghauri ja K. Gr¸nhaugi praktilisi juhtnööre küsimustiku kokkupanemiseks ja intervjuude ettevalmistamiseks.
Mõnikord tegutsevad turundusjuhid intuitiivselt, toetudes kogemusele, sest aega on vähe, probleem on ebaselge, uuring on kallis. Väiksemate, igapäevaste ja lühiajaliste otsuste korral on intuitsioonile toetumine enamasti loomulik ja tõhus, kuid strateegiliste järelduste tegemine oletuste põhjal on vastutustundetu ja võib osutuda saatuslikuks.
Turundusuuring on see, mis aitab juhtimises vähendada juhuslikkust.
Autor: Ann Vihalem
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.