• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,16%6 030,35
  • DOW 30−0,2%43 211,94
  • Nasdaq −0,11%20 008,94
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,16%6 030,35
  • DOW 30−0,2%43 211,94
  • Nasdaq −0,11%20 008,94
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 17.03.05, 15:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasutusele tulevad digitaalsed sõidumeerikud

Vabariigi Valitsus kiitis 17. märtsil heaks liiklusseaduse muutmise eelnõu, mille kohaselt saab 4. augustist kasutusele võtta digitaalsed sõidumeerikud.
Ühtlasi sätestab seadusemuudatus ka autojuhtide töö- ja puhkeaegadele erinormid. Seaduse eelnõu läheb Riigikokku menetlemisele.
Digitaalsed sõidumeerikud võetakse kasutusele vähemalt 3,5 tonnise registrimassiga tarbesõidukitel, samuti üle üheksa istekohaga bussidel. Uutel sõidumeerikutel asenduvad paberkettad digitaalse andmesalvestusega. Seade võimaldab senisest täpsemalt fikseerida nii juhi töö- ja puhkeaega, läbisõitu kui ka kiirust.
Digitaalne sõidumeerik on kohustuslik sõidukitele, mille esmane registreerimine toimub peale 04. augusti 2005. kasutuselolevate mehaaniliste sõidumeerikute ümbervahetamise kohustust ei ole. Jätkuvalt ei ole sõidumeerik kohustuslik sõidukile, mis on valmistatud enne 1. jaanuari 1985. a, kuid eeldusel, et sõidukit ei kasutata veose- või sõitjateveol tasulise teenuse osutamisel.
Digitaalse sõidumeeriku kasutuselevõtuks on vajalik lahendada sõidukikaartide tootmise ja väljaandmise küsimused. Erinev kaart on vajalik nii veokijuhil, firmal, kontrollorganil ehk politseil kui ka töökojal. Sõidumeeriku kaart võimaldab kasutaja kindlakstegemist, andmete salvestamist ja säilitamist. Kaarte hakkab väljastama Riiklik Autoregistrikeskus (ARK).
Seadusemuudatus toob ka autojuhtidele uued tööaja normatiivid, mille kohaselt juhi keskmine iganädalane tööaeg koos ületundidega ei või ületada 48 tundi. Samas lubatakse teatud tingimustel iganädalast tööaega pikendada kuni 60 tunnini. Euroopa Liidu direktiivist tulenevate sätete rakendamine on ühelt poolt vajalik ettevõtjatele Euroopa Liidu veoturul konkurentsis püsimiseks, teisalt kaitseb see senisest paremini töövõtjate ehk autojuhtide huve.
Liiklusseaduse muutmise seaduse ettevalmistamise peamiseks põhjuseks on vajadus viia see kooskõlla uute Euroopa Liidu õigusaktidega, mille eesmärgiks on liiklusohutuse tõstmine, sotsiaalsed tagatised ja vedajatele võrdsete konkurentsitingimuste loomine.
Seadusemuudatuse väljatöötamises osalesid esindajad Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist, Sotsiaalministeeriumist, Siseministeeriumist, Riiklikust Autoregistrikeskusest, Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioonist, Autoettevõtete Liidust ja Eesti Ametiühingute Keskliidust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele