Väikeste poodide klientideks on mõistagi ümberkaudsed elanikud, kes tulevad sinna pahtlit, voolikut või värvipurki ostma, ent jätkub ka kaugemalt tulnud huvilisi. Rapla tänaval asuva poe müüja Kaja räägib, et on inimesi, kes lihtsalt on jäänud neile käima. ?Loomulikult käivad ümbruskonna inimesed, aga ka kaugemalt, kellele meeldib meie põhjalik teenindus,? ütleb Kunderi Ehitusmaterjalide müüja Urve Kadakas. Samuti tuleb ette, et väikepoodidel on lepingud väiksemate ehitusfirmadega.
?Kõige tähtsam põhjus, miks inimesed siia tulevad, on kodu lähedus,? ütleb Priisle Keskuses asuva Edukaup OÜ juhataja Eduard Bobin. ?Tapeeti tullakse ostma ka Õismäelt, Mustamäelt ja Maardust, aga loomulikult ei tule keegi kaugemalt ostma siia valamut, mida müüakse igal pool, või viis krooni odavamat värvi.?
Oma hinnataset peavad väikesed kauplused kas madalamaks kui suurtel poodidel või ütlevad, et osa asju on neil odavamad, osa kallimad. Suuremate summade puhul ollakse aga üsna agaralt valmis allahindlust tegema. Mõnel pool tullakse vastu veelgi enam. ?Kui vanainimesel jääb mõni kroon puudu, siis ilma teda ei jäta, teeme allahindlust,? sõnab Hiiu Ehitusmaterjalide juhataja Liivi Pertmann. Tööstuse tänaval kaupleva Hedriks OÜ kaupluse müügikonsultant Rauno Luiv nendib, et selles mõttes mõjutavad suured kauplused nende müüki küll, et inimene läheb ikka sinna, kus on odavam. ?Meie läbimüük on väike ja hinda ei saa enam allapoole lasta ? kahjumiga pole ka mõtet töötada,? ütleb Luiv.
Väikepoed teeb sageli suurtest võluvamaks personaalsem teenindus. ?Kuna oleme väike pood, siis on meil rohkem aega klientide jaoks. Iga inimene võetakse eraldi vastu ja tegeldakse temaga, kui ta soovib,? kinnitab Urve Kadakas ja lisab, et palju käiakse lihtsalt nõu saamas. Ka Rauno Luiv tunnistab, et lisaks ühele valdkonnale keskendumisele eristab neid suurpoodidest kliendikesksus. ?Ei ole nii, et klient peab otsima müüjat taga, vaid müüja on alati olemas.?
Veepumpadele, sanitaartehnikale ja käsitööriistadele keskendunud kauplus Kalamajas Volta tehase kõrval müüb oma kaupa peamiselt ettevõtetele. ?Veepumpade müügiga oleme Eesti turule tulnud ja kui inimene tuleb, siis ta teab, et ta saab siit endale hea pumba,? ütleb kolme töötajaga kaupluse müügikonsultant Rauno Luiv. ?Äri läheb väikest viisi, nagu väikestel poodidel ikka, üritame turul püsida,? kirjeldab Luiv. ?Lähedal eriti samalaadseid poode pole, see annab meile eelise.?
Lasnamäel Priisle Keskuses koridorist klaasseinaga eraldatud kauplus on maast laeni täis korteriremondiks vajalikku kaupa. ?Meil on koduremondiks, mitte majaehituseks vajalikud kaubad ? et Lasnamäe inimene saaks oma korterit remontida,? selgitab juhataja Eduard Bobin. Tegelikult on kauplusi kaks ? ühes müüakse tapeete ja aknakatteid, teises muid remondikaupu. ?Äri läheb tasapisi ja see on kõige tähtsam. Hoiame kaupluses seda, mida kliendil on vaja,? ütleb Bobin. Sajal ruutmeetril on aga tema meelest kole raske niisugust poodi pidada, sestap ootab ta pikisilmi võimalust suurem pind saada.
Nõmme tagumises otsas aiaga piiratud hoovis paikneb kauplus, mis pakub nii üldehituskaupu ja keraamilisi plaate kui ka sanitaartehnikat ja kaminahjusid. ?Meil läheb minu meelest hästi. Talvel on vaiksem, aga kuna meil on hulgimüük ka, siis suvel on meil väga kiire,? räägib poe juhataja Liivi Pertmann. ?Tundub, et inimesed on meiega rahul. Nad saavad oma asjad ruttu kätte, ei pea järjekorras seisma ega müüja juurest müüja juurde jooksma nagu suures poes.? Mõnikord tulevad inimesed ka poodi tagasi ja kiidavad, kui hea kauba nad ikka said.
?Raske! Raske on väikese poega,? hüüatab Valeria Past, kes peab Vana-Kalamaja ja Soo tänava nurgal vanas puumajas asuvat poodi abikaasaga kahekesi. Üksi tööl olles tuleb nii müüa, koristada kui ka talvel ahju kütta. Sanitaartehnikat ja kasinas valikus üldehituskaupu pakkuva poe idee tuli Pasti sõnul üheksa aastat tagasi sellest, et lähikonnas niisugust poodi ei olnud. Muu hulgas leiab kaupluse riiulitelt ka WC-paberit ja pesupulbrit.