Mööblitootja Resvok annab tööd ligi 140 inimesele ning ekspordib üle 70 protsendi toodangust. Resvok saavutas Äripäeva koostatavas kiiresti arenevate ettevõtete Gaselli TOPis tunamullu 25. koha. Samal, 2003. aastal tuldi Eesti mööblitööstuste TOPis poolesaja firma seas 13. kohale.
1994. aastal loodud ettevõtte Tallinnas asuvad peakontor ja müügifirma ning kolm Läänemaal paiknevat tootmisüksust koordineerivad oma tööd ühisesse süsteemi ühendatud arvutite abil.
Resvoki tegevjuhi Mart Alaperti sõnul on Läänemaal Paralepas, Varikul ja Sutlepas paiknevatesse tootmisüksustesse delegeeritud ka osa raamatupidamisest, mida Windowsi terminaliserveri ning interneti püsiühenduste kaudu peetakse Taavi Tarkvara raamatupidamisprogrammi kasutades.
Microsoft Accessis loodud andmebaasirakendus sisaldab infot tellimuste kohta ning on aluseks tootmise planeerimisel. E-posti, tulemüüri ja failide jagamiseks on ettevõttes kasutusel teinegi server, mille operatsioonisüsteem on vabavaraline FreeBSD.
Kui viis-kuus aastat tagasi fikseeriti tellimused paberkujul, siis nüüd töötab Resvoki peakontoris iga põhituru jaoks inimene, kes sisestab saabuvad tellimused andmebaasi.
Mart Alaperti sõnul on ettevõtte toodete nomenklatuur ning pakutav materjalide valik liialt suur, et delegeerida tellimuste sisestamist ilma vigu kartmata otse klientidele.
Resvoki põhiturgudel ? Soomes, Rootsis, Norras ja Iirimaal ? klientidega nende omas keeles suhtlemise kõrval on peakontori töötajate ülesandeks ka e-posti või faksi teel saabunud tellimuste sisuline kontrollimine ning tootmise planeerimine.
Firmajuht Mart Alapert peab lähema kolme aasta perspektiivis vajalikuks praegu eraldiseisvate raamatupidamis- ja andmebaasirakenduste ühendamist. See aitaks tulevikus vältida topelttööd, mida siiani on teatud osas teha tulnud. Probleemiks on kahe tegevuse ühendamisel sobiva valmislahenduse puudumine.
Taavi raamatupidamistarkvaral puudub Alaperti sõnul tootmismoodul, Hansa tarkvara pakutavat lahendust peab ta aga liiga paindumatuks. Spetsiifilise, kõigi Resvoki vajadusi täitva tarkvara tellimist nimetab Alapert ettevõtte jaoks liiga kulukaks võimaluseks. Seni eelistatakse oodata, kuni vastav rakendus mõne teise ettevõtte jaoks valmis tehakse, et siis kaaluda selle kasutusse võtmist.
Resvok kasutab oma töös nii kommertstarkvara kui ka vabavaralahendusi. Peale Microsofti Office 2000 on ettevõttes kasutusel ka vabavaraline OpenOffice.org. Windows XP-l ja Windows 98-l töötavate arvutite kõrval jooksevad ettevõttes kaks arvutit juba aasta edukalt tasuta Mandrake Linuxil. Enamates arvutites Linuxi kasutuselevõtmist piirab esialgu vajadus kasutada ainult Windowsil töötavas Accessis loodud andmebaasi.
E-posti programmina on Resvokil kasutusel Mozilla Thunderbird ning veebibrauserina Microsofti Internet Exploreri (IE) kõrval Mozilla Firefox, mida Alapert peab oma kogemusest lähtuvalt IEst turvalisemaks, eriti arvutitesse koguneva nuhkvara hulga vähendamiseks.
Hetkel kuum
“On selge kahtlus, et see asi on juba ammu maksejõuetu”
Omanike seas ka LHV eksjuht ja kaasasutaja
Seni kasutusel oleva kommertstarkvara uuendamisega Resvokis ei kiirustata, sest ettevõtte vajadused täidab sama hästi ka vanem tarkvara, mille litsentside eest on kord juba makstud.
Resvoki töö spetsiifika pole Mart Alaperti sõnul siiani tekitanud vajadust mobiilsete seadmete kasutuselevõtuks. Firmas kasutatakse küll sülearvuteid ning väljaspool kontorit on võimalik ligi pääseda ka e-postile ja tellimuste andmebaasile. Kuid näiteks müügiagentidele töövahendiks pihuarvutite soetamist ei pea ettevõtte tegevjuht praegu veel vajalikuks.
Alapert hindab infotehnoloogiliste lahenduste töökindlust ettevõtte tegevuses küllalt oluliseks ning nimetab üle tunni kestvat katkestust müüki ja tootmist häirivaks.
Resvok on oma arvutite halduse tellinud firmalt OÜ Ultrasoft, kellelt renditakse ka serverarvuteid. Leping näeb ette regulaarse hoolduse kord kvartalis, tarkvaraprobleemide korral on haldajal võimalik operatiivset abi osutada, muu hulgas ka interneti kaudu.
Viimastel aastatel on Resvok peale haldusteenuse kulutanud infotehnoloogiale 20?30 000 krooni aastas. Firma mullune käive oli 74 miljonit krooni ja kasum 1,4 miljonit krooni.
Ettevõtte kodulehe www.resvok.ee pidamist hindab Mart Alapert ennekõike müüki toetavaks tegevuseks. Välisklientidele on veeb märguanne ettevõtte olemasolust, võimalike tellijate soovidega tegeldakse siiski teisi kanaleid pidi infot vahetades.
Eesti klientide jaoks peab Alapert veebis leiduvat tootevalikut koos orienteeruva hinnatasemega hädavajalikuks, et ostjates oma toodete vastu huvi äratada. Ostjate poodi meelitamine on tänapäeval tema arvates üsna raske, kui inimestel pole enne võimalust internetis toodetest ülevaadet saada. Eestis on ostja teavitamiseks siiani parim viis siiski reklaam ajalehes, leiab ta.
Spetsiaalse internetipoe avamiseks esialgu Resvokil plaane pole, Alaperti sõnul kahtlevad nad praegu veel sellise lahenduse tasuvuses. Resvok toodab pehmet mööblit ja selle ostja tahab kaupa kindlasti ka katsuda. Ka sadade katteriidevariantide nüansside edasiandmine internetis on peaaegu võimatu.
Osa Resvoki tooteid on siiski saadaval mööblit müüvas Eesti internetipoes ON24.ee.q
Autor: Andres Palm