Lintide süsteem kannab Polarise ametlikus keeles nime Prospector Track System. Nagu nimigi ütleb, pole tegu lihtsalt rataste peale keritavate lintidega, vaid terve ?süsteemiga? ? lindimoodulitega, mis käivad tavaliste rataste asemele. Piisab vaid vaheplaadi kinnitamisest ja juba ongi ATV valmis muunduma lihtsamat sorti ?linttraktoriks?. Lindid sobivad kõigile Polaris Sportsmani mudelitele, mille mootori töömaht jääb 450 ja 800 kuupsentimeetri vahele.
Milleks selline lahendus hea on? Eelkõige tagab ATV kaalu jaotumine laiemale pinnale, kui seda on rataste puhul, esmaklassilise läbivuse. Hästi oli see näha Pärnu lähedases rabas toimunud testsõidul. Kui turbasel sooteel kinni jäänud tavaline ATV enam inimjõul liikuma ei pääsenud, veeres kohale sama masina lintidega variant ja päästis kinni jäänud sõiduki pehmelt pinnaselt. Koht ise oli aga selline, kus isegi inimesel on tükk tegu, et oma kummikut pehme turba sisse mitte ära uputada.
Lintide kasutamisel tuleb küll lõivu maksta juhitavusega, sest erinevalt linttraktorist ei pöörata ATV-d mitte külgpiduritega, vaid tavalisel moel, rooliga. Tulemus: ATV pööramine soovitud suunas on veidi raskem kui tavaliselt. Ka ei ole lintidega masina kiirendus ja maksimumkiirus enam sama suured kui ratastega variandi puhul.
Kellele võiks selline lintidega ATV kasulik olla? Eelkõige neile, kes soovivad endale liiklusvahendit väga rasketesse oludesse, näiteks liikumisel soos või rabas, samuti on lintidega varustatud ATV hea läbivusega lumes ning talvel oleks nendega kindlasti huvitav ka väike võidusõit maha pidada.
Kombineerides lindid näiteks väikese sahaga, saab kokku traktori analoogi, mis lükkab muretult lahti kinni tuisanud talutee või aitab kodustel aiatöödel
Ka on väikese pumba ja veepaagiga varustatud ATV asendamatu abimees metsatulekahjude tõrjel. Arvestada tasub muidugi ka sellega, et linnaliiklusesse sellise masinaga asja ei ole. Pärnus toimunud Polarise ATV-de tutvustamisel olid tutvumiseks välja pandud ka eriversioonid, millest on kasu näiteks talunikule või metsamehele.
Tavaline ATV on sellisel juhul varustatud väikese haagisega, mis on tegelikult suurte metsatraktorite kärude vähendatud variant. Seejuures ei tähenda väiksemad mõõtmed väiksemaid võimalused, sest palkide käru juurde saamiseks on olemas väike vints ning nende hilisemaks tõstmiseks väiksemat sorti Fiskars-tüüpi tõstuk. Nii vintsi kui ka tõstuki liigutamiseks vajaliku jõu annab ATV ninale paigutatud õlipumpa käitav lisamootor.
Tegu ei ole küll päevas sadu tihumeetreid puitu metsast välja tiriva kombinatsiooniga, kuid õrna või pehme soise pinnasega talumetsast tormimurru koristamisega saab selline kombinatsioon küll vägagi edukalt hakkama. Soovi korral võib palgikäru asendada ka kallutava metallkastiga, mis teeb ATV-st miniatuurse kalluri.
Seejuures ei piirdu ATV-de roll ka ainult töö rügamisega, sest metsas sõita võib ka lihtsalt oma lõbuks.
Sobiva masina leiab praktiliselt igaüks: Polarise 2006. a mudelivalik algab väikestest, lastele mõeldud neljarattalistest, lõpetades suurte, kuni 800 kuupsentimeetriliste kahesilindriliste mootoritega monstrumitega, millega sõitmine nõuab juba kogenenud kätt.
Kogu jutu kokkuvõtteks võib nentida, et lintidega ATV sobib ennekõike väiketalunikele metsatöödel, samuti ulukite väljavedamiseks pärast edukat jahti ning miks mitte energeetika valdkonna inimestele liinitöödeks metsas.
Äsja jõudis Eestisse müügile maastikusõiduk Argo, millele saab samuti paigaldada lindid ning mis on oma olemuselt linttraktoriga veelgi sarnasem. Seda kas või keeramise seisukohast, kus juhtraua keeramisel pidurdatakse ühte poolt ratastest.
Lisaks on see masin suuteline ka ujuma, ehk tegemist on pesuehtsa amfiibautoga.
Laias laastus on selliseid sõidukeid Eestis müügil kahte sorti: kuuerattaline ja kaheksarattaline versioon. Esimesed jagunevad omakorda kaheks: Argo Bigfoot 6x6 ja Argo Conquest 6x6. Peamine erinevus seisneb neil mootoris, ehk esimene on õhkjahutusega, teine vesijahutusega. Kaheksarattalisi mudeleid on kokku kolm: Response, Conquest ja Avanger. Esimene neist õhkjahutusega, teised kaks vesijahutusega.
Argo maaletooja OÜ Beta Groupi juht Omar Neiland tunnistab, et huvi selle sõiduki vastu on suur ja ka pangad on parema meelega valmis neile liisingut andma (praegu vahendatakse ise Sampo Liisingut), kui tavalistele ATVdele, mis on rohkem ringi rallimiseks, kui asjaliku töö tegemiseks.
Just seda viimast aga Argo ongi: huvi tema vastu tunneb nii päästeamet, jahimehed, piirivalve kui ka mitmed riigistruktuurid, samuti leiab see masin edukalt kasutamist puhkemajanduses. Näiteks saab temaga vedada kanuusid kohtadesse, kuhu mitte ühegi teise sõidukiga pole isegi mõeldav ligi pääseda.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.