Põltsamaa Felixi personalijuhi Helgi Zukovitsi sõnul nende ettevõttes jõuludeks reklaamkinke ei tellita. ?Oleme küsinud küll pakkumist, kuid siiani pole sealt midagi sobivat leidnud,? nentis Zukovits. ?Meie juhtidel tulevad endal head ideed ja ise tellides on kogu see protsess palju kiirem ning odavam,? põhjendas Zukovits.
Kingitustel Zukovitsi sõnul rahalist piiri ei ole, kuid siiani on kingikott jäänud 100 krooni piiridesse: ?Kink on sümboolne, selle tähendus on väga oluline.?
Ka Baltiklaas ei kingi oma töötajatele reklaamkinke. Näiteks möödunud aasta jõuludeks kingiti kõikidele töötajatele pudel veini ja värske forell. Ettevõtte juubeli puhul aga telliti kingid otse klaasikunstnikult. ?Kinkisime töötajatele vaasid ja küünlaalused, kuhu oli graveeritud firma sümboolika,? ütles Baltiklaasi juhiabi Merlin Vaska.
Ka tänavu eelistab Baltiklaas ise oma töötajate kingikotti komplekteerida, mitte tellida reklaamkingitusi, mis oleks odavam ja kergem, kuid paraku ettearvatav. ?Midagi uut ja erilist sealt ei leia, kõigil on sama tavapärane nokamütside, särkide, pastakate ja tulemasinate nimekiri,? nentis Vaska.
Kunstniku töö on küll Vaska sõnul kallim, kuid sealt saab just täpselt seda, mida tahad.
Ka Wõro Kommertsi personalijuht Elin Tõugjas on jõulukingituse otsimise enda peale jätnud, kuigi tunnistab, et ülesanne on päris raske. Eelmisel aastal kinkis Wõro Kommerts oma töötajatele grillkana ja veini, lastele aga pähklikorvi. ?Sel aastal pole veel kindel, mida kingime, kuid oleme kaalunud mõtet teha kosmeetika kinkekarp,? lisas Tõugjas.
Ärikingituste firma Roi müügijuht Aivar Peegel ei imesta, et ettevõtted jõuludel reklaamkinkidele tormi ei jookse: ?Üle kümne aasta turul olnuna on raske midagi uut pakkuda. Töötajatel on riided seljas ja kõikvõimalikud meened on juba ammu olemas,? nentis Peegel.
Siiski mingi elavnemine reklaamkingituste turul jõuluperioodil toimub. ?Iga aasta on müük sel ajal kasvanud stabiilselt 10 protsenti,? lisas Peegel.
Peegli sõnul otsitakse neilt eelkõige odavat, kuni 50 krooni maksvaid kingitusi. Kõigest 25% ettevõtetest tellivad ka kallimaid kingitusi.
Fifa äriklientide juht Kristine Kello sõnul ostetakse jõuludeks kallimaid kingitusi näiteks nahktooteid, keraamikat, baari- ja köögitarbeid, küünlaaluseid, kandikuid jne. Uutest toodetest on populaarsemad tee- ja veinikomplektid, villased pleedid, lauanõud ning puidust käsitöö.
Kello kinnitusel jõuluperioodil käive kasvab, aga täpset summat ei osanud ta Äripäevale öelda. Ka varasemate aastate käibenumbrite osas jäi Fifa vastuse võlgu.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.