• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 18.10.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaekaubandus teeb 65 miljoni eest reklaami

Jaekaubandusreklaami maht Eesti meedias on kasvanud nelja aastaga ligikaudu kolm korda, jõudes sel aastal 65 miljoni kroonini.
Kui 2000. aastal reklaamisid suured kaubanduskeskused, kaubamajad ja jaeketid ennast Eesti meedias umbes 20 miljoni krooni eest, siis 2004. aastal jõudsid turukommunikatsioonile tehtavad kulutused 60 miljoni krooni piirini.
Reklaamimahtude kasv selles sektoris on olnud pidev, kuid aeglustuv ? kui 2002. aasta kogusumma kasvas eelmise aastaga võrreldes 50 protsenti, siis möödunud aasta näitas 2003. aastaga võrreldes kasvu 17 protsenti.
Selle aasta kasvuprognoosiks on 10%, mis jaeturu meediakulutuste kogumahuna annab kokku 65,5 miljonit krooni ja mis moodustab kogu reklaamiturust 5,3 protsenti.
Kõige enam on meediakanalina kasutusel ajalehed, kuhu 2004. aastal suundus lõviosa ehk kaks kolmandikku jaekaubandusreklaamist. 14 protsenti reklaamirahast paigutati raadiosse ning võrdselt umbes kümme protsenti nii välimeediasse kui ka telereklaami.
Esimene poolaasta on jäänud rahajaotuse struktuurilt sarnaseks, välja arvatud tele. Telereklaami rahalised mahud on, võrreldes 2004. aasta esimese poolega, kasvanud 45 protsenti.
Jaekaubanduses on tänavusel esimesel poolaastal kõige enam panustatud sellistele kaubamärkidele nagu Selver, Hyper Rimi, Säästumarket, Prisma, T-Market, Stockmann ja Kaubamaja.
Enim reklaamitud brände iseloomustab ajalehereklaami suur, üle 2/3 ulatuv osakaal kogu reklaamirahast.
Erandiks on siin vaid Hyper Rimi ja Tallinna Kaubamaja, mida iseloomustab suurem variatiivsus.
Nii on näiteks Hyper Rimi 2005. aasta esimese poolaasta reklaamipanustest lisaks ajalehtede 56protsendilisele osakaalule 22 protsenti läinud raadiosse ja 11 protsenti välimeediasse.
Tallinna Kaubamaja reklaamipirukast saavad aga suurema tüki lisaks ajalehtedele, 49 protsenti, ka ajakirjad, 15 protsenti, ja telereklaam, 13 protsenti.
Telereklaami rahalised mahud on 2004. aasta esimese poolega võrreldes kasvanud 45 protsenti. Kui suure osa moodustab sellest hinnatõus? Telereklaami hind on sel aastal tõusnud keskmiselt 10?20 protsenti. Samas jaekaubanduse sektoris on see protsent jäänud pigem alla turu keskmise, arvestades kliendimahtude suuremat kasvu.
Mida prognoosite aastaks 2006? Kui palju kasvavad jaekaupluste reklaamimahud? Järgmiseks aastaks prognoosime jaekaubanduse sektoris keskmisest turukasvust kiiremat kasvu, sest loodame, et reklaami vaba paigutus muutub aktiivseks teles 2006. aastal, mis sunnib ka teisi hakkama liigutama
Kui suure osa reklaamirahast annab jaekaubandus? Muutus viimaste aastatega? Jaekaubandus moodustab kogu telerahast kaks kuni kolm protsenti ja on näidanud kasvamise trendi viimastel aastatel.
Kuigi juba selle aasta esimese kuue kuuga on kaupluste telereklaami maht kasvanud 45%, prognoosivad kauplused telereklaami jätkuvat kasvu tuleval aastal.
Tallinna Kaubamaja turundusdirektori Enn Pareli sõnul on tuleva aasta reklaamieelarves oodata telereklaami suurenemist. ?Oleme teles saanud head kontaktihinda ning sellise hinna juures hakkab tele kasutamine juba mõistlikuks muutuma. Ja seda ka siis, kui reaalselt ainult Tallinna ja Tartu inimesi kätte saada tahad,? selgitas Parel. Teistes meediakanalites muudatusi oodata ei ole.
Tallinna Kaubamaja prognoosib 2006. aasta kokkuvõtteks aga stabiilset 10protsendilist reklaamieelarve kasvu.
ETK turundusjuhi Anne Enslingi sõnul on tuleval aastal meediakanalitest suurim võitja televisioon, sest selle kaudu on kõige lihtsam pääseda suurte rahvamassideni. Väheneb raadio osakaal. Trükireklaami osatähtsus ei muutu, kuigi väheneb kohalike lehtede reklaamimaht, reklaam suunatakse ülevabariigilistesse lehtedesse.
ETK reklaamimaht Enslingi sõnul tuleval aastal kasvab, kuigi täpset numbrit veel ei teata. Reklaamieelarve kinnitatakse tema sõnul novembris.
Ka Selveri juht Ain Taube prognoosib tulevaks aastaks reklaamieelarve kasvu: ?Selveri kett on laienenud Ida-Virumaale ja Lõuna-Eestisse ning ainuüksi laienemine eeldab reklaamimahu kasvu. Uutes piirkondades lisanduvad reklaamid kohalikes lehtedes.? Mitu protsenti reklaamieelarve kasvab, Taube ei avalikustanud.
Rimi Baltic Groupi turundusassistendi Maire Jürisoni sõnul jääb Rimi ketti kuuluvate kaupluste reklaamimaht selle aasta tasemele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele