Piltlik kõnekujund ehk metafoor on võimas tööriist, mille abil pääseb ligi alateadvuses olevale infole.
Metafoore inimeste jutus märgates ja analüüsides saame palju olulist informatsiooni organisatsiooni väärtuste, kolleegide, alluvate või juhtide kohta. Metafoorid, mida inimesed oma kõnes väljendavad, annavad infot nende inimeste mõtteviisidest ja aitavad aru saada nende kogemustest.
Küsige oma meeskonnakaaslaste käest, millise metafooriga nad iseloomustaksid meeskonda, milles töötavad. Vastused võivad tulla: töökas sipelgapere, kanakari, jalgpalli meeskond jne. Metafoore ei ole vaja lahti seletada, kuna me ei saa olla teadlikud kogu infost, mida need sisaldavad. Siiski võib aru saada, et sipelgapere tähendab töökust, pidevat sagimist ja väga selget tööjaotust; kanakari pigem palju lärmi ja eesmärkide puudumist; jalgpalli meeskond väga selgeid positsioone, üksteise toetamist ja loovust.
Metafoorid on headeks töövahenditeks ka konfliktide lahendamisel. Pingelises situatsioonis võite paluda inimestel kirjeldada oma hetkeenesetunnet metafoorina. Nad vastavad näiteks: me tajume ähvardavat pilve pea kohal. Siis paluge sõnastada ideaal, kuidas nad soovivad ennast tunda, näiteks: nagu soojal päikesepaistelisel päeval. Kuna piltlike väljendite abil saame kergesti aru kahe olukorra erinevusest, siis on lihtsam planeerida edasisi samme.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.