"Teisalduste üldarv on aasta lõikes olnud suhteliselt stabiilne ja ootuspärane," kommenteeris sideameti peadirektor Ando Rehemaa numbriliikuvuse tulemusi. "Aasta üldandmed kinnitavad, et erilist tormi ei tulnud."
Rehemaa lisas, et numbriliikuvuse mahtude kohta ei ole sideamet ennustusi teinud. "Samuti ei kommenteeri me numbriliikuvust operaatorite lõikes," teatas Rehemaa.
Tele2 juhatuse esimees Toomas Tiivel ütles, et Tele2 ei saa börsiettevõttena täpseid numbreid avaldada, kuid kokkuvõttes jäid nad numbriliikuvuse tulemustega rahule. "Eriti tugevalt oli Tele2 plusspoolel aasta viimastel kuudel. Sellegipoolest ei saa numbriliikuvuse andmeid üle tähtsustada, kuna oma numbriga liikujad moodustavad alla 10 protsendi kõikidest kliendiliikumistest," ütles Tiivel.
"Tele2 on oma kliendiarvu kogu aasta jooksul kuust kuusse kasvatanud ning oleme tulemusega rahul. Meie strateegia investeerida leviala kvaliteedi parandamisse on olnud edukas ja aasta jooksul püstitatud 47 uut levialajaama annavad juba praegu tuntava tulemuse," märkis Tiivel. "Kolmanda kvartali lõpu seisuga oli Tele2 kasuks oma valiku langetanud ligikaudu iga kolmas eestimaalane," lisas ta.
EMT avalike suhete juht Kaja Pino ütles eile vaid, et on üsna kindel, et EMT on numbriliikuvusest kõige rohkem kliente võitnud. "Meil on ka kõige suurem kliendiarv, aga ma ei saa seda täpset arvu öelda, peame selle enne börsile teatama," lisas Pino, kelle sõnul on levimas trend, kus nn kõrvalehüppe teinud kliendid tulevad oma operaatori juurde tagasi.
Bravocomi juhatuse esimees Peep Põldsamm hindas aastat rahuldavaks. "Üldkokkuvõttes olen aastaga rahul, ilma emotsioonideta rahul," ütles Põldsamm, kelle hinnangul võitis numbriliikuvusest kõige enam just Bravocom.
"Ma ei tea täpseid numbreid EMT ja Tele2 kohta, aga netoteisaldustes 10 kuu seisuga arvan, et meie saime alla 3000 ja Elisa umbes 1000 klienti juurde, EMT kas jäi nulli või oli veidi positiivne ja Tele2 jäi miinuspoolele," ütles Põldsamm.
Elisa juhatuse esimehe Sami Seppäneni sõnul oli möödunud aasta neile numbriliikuvuse seisukohalt positiivne, ettevõtte kliendibaas kasvas 20 protsenti.
Eile teatas internetitelefonifirma Skype, et toob koostöös võrguseadmete tootjaga Netgear turule maailma esimese WiFi-võrgus kasutatava mobiiltelefoni.
Tele2 turundusdirektori Kristjan Seema hinnangul see uudistoode Eesti turul lähiaastatel suuri muudatusi kaasa ei too. "Peamiselt sellepärast, et võrreldes mobiiltelefoniga on Skype?i WiFi-telefoni leviala piiratud," põhjendas Seema.
Seema sõnul on teenuse oluliseks miinuseks ka selle kõrge hind. "Kui näiteks helistada Skype?i WiFi-telefoniga täna Eestis inimesele, kes kasutab tavalist mobiiltelefoni, mitte Skype?i, tuleb kõneminuti eest tasuta 4,5 krooni. See on 6 korda kallim võrreldes näiteks Tele2 NET2 paketi hinnaga, milles kõneminut maksab ööpäevaringselt kõikidesse võrkudesse 75 senti," ütles Seema.
EMT avalike suhete juht Kaja Pino ei osanud Skype?i mobiiltelefoni kohta esimese hooga suurt midagi kosta. "Mis siis ikka juhtub, telefonid tulevad müüki," ütles Pino.
Bravocomi juhatuse esimees Peep Põldsamm ütles, et Skype?i WiFi ei ole GSMile täna asendus, ta on ikka täiendustoode. "Kui palju seda WiFit ikka on, autoga sõites näiteks tugijaamu vahetades katkeb ära, kusagil koverentsil näiteks on võrk kohe umbes ja kas tasuta võrgu omanikul on motivatsiooni võrgumahtu suurendada," märkis Põldsamm.
Ka Elisa juhatuse liige, andmeside poolega tegelev Markus Nisula ei pea Skype?i WiFit eriliseks ohuks. "Selliseid terminale on ju juba turul," vihjas Nisula nii Skype?i telefonidele kui ka pihuarvutitele.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”