• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 25.01.06, 07:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ÄL: Ain Kaljurand: Tallinna Sadam valmistub Eesti Raudtee ostmiseks

Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand valmistub Eesti Raudtee ostmiseks kuni kahe miljardi krooni eest, et luua sadamaga ühtne ettevõte.
Alles kaks aastat tagasi raudtee turundusdirektorina töötanud Kaljurand soovitab Eesti Raudtee enamusaktsiad võimalikult kiiresti BRS-ilt tagasi osta, vastasel korral satub Eesti transiidiäri ohtu. Kaljurand maksaks BRSile raudtee 66 protsendi aktsiate eest kuni kaks miljardit krooni, kirjutab Ärileht.
”Sadama roll raudtee taasriigistamisel pole praegu kandev. Seda protsessi veab otseselt majandusministeerium. Meil on selge valmidus astuda agendi rollis tehingusse, kui riik leiab, et raudtee tuleb erastajatelt tagasi osta. Mina ainult loodan siiralt, et see ost saab ka reaalselt teoks, sest tegemist on kogu transiidi võtmeküsimusega,” ütles Kaljurand.
Kaljuranna sõnul kujunevad läbirääkimised hinna üle raskeks. „Hinna alumine lagi algab peale miljardist. Ülemine piir sõltub ettevõtte võetud kohustustest. Ma ei julgeks ülemist piiri väga kõrgeks hinnata – ehk mitte rohkem kui kaks miljardit krooni,” ütles ta.
Kaljurand ütles, et juttu saab olla ainult Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate ostmisestn igasuguste muude tehingute tegemine, näiteks BRSi või Ganigeri aktsiate ostmine, toob kaasa lisariske, sest siis tuleb hakata analüüsima kogu omandisuhete ketti, milles peitub teatud ebakindlus.
„On kaks varianti: riik kas ostab raudtee tagasi otse või tehakse seda Tallinna Sadama kaudu. Majandusministeeriumi komisjon analüüsib mõlema variandi plusse ja miinuseid. See, kas Tallinna Sadam ja raudtee jäävad toimima ühtse ettevõttena või eraldi, nõuab põhjalikku kaalumist,” ütles Kaljurand.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele