Air Livonia tegevjuhi Ants Aringo sõnul ei lõpeta nad küll ettevõtte tegevust, kuid orienteeruvad ümber. "Üks pikk etapp on läbi," lausus Aringo. Tema sõnul ei tasu liini opereerimine ennast pikemas perspektiivis ära, sest lennuväljad on kehvas seisukorras ja seal on 12 aasta jooksul muutunud väga vähe.
Ruhnule ja Kihnule saab lennata vaid AN-28, mille kasutamine on muutunud Euroopa Liidus liiga kulukaks. "Kasvanud on nõuded, kuid tingimused pole paranenud," lisas Aringo.
Edasistest plaanidest ei tahtnud Aringo veel rääkida. "Jätkamiseks on päris palju võimalusi ja ettepanekuid," märkis ta vaid.
Saare maavalitsuse õigustalituse juhataja Jaan Leivategija hinnangul sattus väikefirma majandusraskustesse. "Ilmselt käis kahe liini pidamine neile üle jõu," lisas ta.
Ka Aringo sõnul oli neil eelmine aasta eelmistest kehvem, sest kütuse-, hoolduse- ja remondikulud kasvasid. "Ainult Kihnu ja Ruhnuga ära majandada on väga raske," ütles ta.
Leivategija sõnul kuulutatakse Ruhnu liini riigihange välja lähipäevil. Ta ei osanud öelda, kes võiks lennuliini üle võtta, kuid lisas, et mõned firmad on huvi tundnud.
Airesti juhatuse esimehe Aleko Peipsi sõnul on vähestel peale Air Livonia võimekus korraldada lende saartele. "Enimexil oli ka, aga tema on oma lennukid vastu maad sõitnud," lisas Peipsi. Airest ei plaani hankel osaleda.
Saaremaale ja Hiiumaale regulaarlende korraldav AVIES ei ole hankel osalemises kindel. "Me ei ole seda arutanud," ütles AVIESe tegevjuht Vladimir Pisarkov.
Aringo arvates ei ole Eestis ettevõtetest puudus, kui on tagatud ohutus ja atraktiivsus. "Nendesse tingimustesse sinna ei tulda," lisas Aringo. Lisaks tuleb tema sõnul selgesti välja öelda, kas saartele lennuliin jääb või alles ei jää.
Air Livonia lõpetab otselennud Ruhnu ja Kihnu 30. aprillil. Aringo ei näe selles suurt probleemi, sest suvel toimuvad nagunii lennud harvem.
AS Air Livonia alustas tegevust 1994. aastal Baltic Aeroservice'i nime all. Lennukid renditi Estonian Airilt ja 1995. aastal toimus esimene regulaarlend Kihnu saarele. Eelmise sajandi lõpus ostis Air Livonia kaks oma lennukit AN-28.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”