• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 14.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusteod maksavad kõik üle poole miljoni krooni

Finaali pääsesid säästuoperaatori Diil turuletoomine, Eesti Päevalehe kampaania "Raamatud on jälle moes", EMT kvaliteetoperaatori positsiooni tugevdamine, Hansapanga noortepanga NPNK ja Sampo Panga väikelaenutoote Freestyle kampaaniad. Kõikide tegude eelarved on üle poole miljoni krooni.
Žürii liikme ja Initiative VIA juhi Agne Vilti sõnul jäi tänavu kõige enam puudu just nutikatest, uudsetest või eristuvatest meediaväljunditest. "Kuigi kandidaatide kommunikatsioonikanalite valik oli terviklik, sihtrühma ning kampaania eesmärkidega kooskõlas, olid panustatud meediaeelarved enamikul juhtudel suhteliselt suured, mis juba iseenesest annab teatud garantii õnnestumiseks," nentis Vilt.
Originaalsemate töödena tõi Vilt välja NPNK turuletoomise ilma televisioonita, mida traditsiooniliselt peetakse uue brändi tutvustamise etapis vältimatuks. Sampo Panga Freestyle'i puhul väärib Vildi sõnul esile tõstmist tarbija suunamine ühelt meediakanalilt teisele - teleklipi lõppu sai vaadata internetis. Eesti Päevalehe raamatute kampaania väärib aga turundusteona terviku mõttes tunnustust.
Eesti Päevalehe kampaania eesmärgiks oli saada 750 uut tellijat, saadi aga 1700 tellijat. Loodetud 10 000 raamatu asemel müüdi igat raamatut
11 000-15 000 eksemplari. Kogu sarjale loodetud 4000 tellija asemel saadi aga 6500 tellijat ning kahe korra asemel tõusis üksikmüük kolm korda.
Lisaks EPLile ületasid oma eesmärgid ka Diil - 50 000 kliendi asemel saadi 75 000 klienti - ja EMT, kelle kampaania üheks eesmärgiks oli mitte kaotada turuosa seoses numbriliikuvusega. Kampaania tulemusel klientide arv aga ei vähenenud, vaid vastupidi, kasvas 81 600 võrra.
Hansapanga noortepank NPNK täitis võetud eesmärgid täpselt, Sampo Panga uue väikelaenutoote Freestyle kampaania puhul aga numbrilisi eesmärke ei seatudki.
Eesti Päevalehe turundusdirektori Mihkel Reinsalu põhjendas eesmärkide üliedukat ületamist sellega, et Eesti turundajatel on liiga vähe ambitsioone. "Seatakse väga madalad eesmärgid ja siis on neid lihtne ületada," nentis Reinsalu.
MicroLinki turundus- ja müügijuht ja žüriiliige Jüri Kaljundi ütles turundustegusid kommenteerides, et selle aasta edukad tööd näitasid, et turunduses on üha tähtsamal kohal konkreetsete eesmärkide seadmine ja hilisem tulemuse mõõtmine. "Hea turundustegu on see, kus on nähtav ka konkreetne rahaline või muud moodi mõõdetav kasu," lisas Kaljundi.
Sampo Panga turundusdirektor ja žüriiliige Ranno Pajuri tõi turundustegude puhul välja julguse: "Kõiki finaali valitud tegusid iseloomustab julgus teha konkurentidest erinevalt." Isepäise tegutsemisega kaasneb alati risk, kuid nende näidete puhul on Pajuri sõnul risk õigustatud. "Kuigi kõiki tegusid hinnati loovuse, meediastrateegia ja tulemuse alusel, arvan, et alateadlikult väärtustas žürii just nende tegude tegijate julgust," lisas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele