New Yorgi firma Xethanol toodab ülejäänud kommidest ja maiustest etanooli. Plaanis on hakata tootma etanooli maisitõlvikutest, heinast ja ajalehtedest. Firma omanik, 59aastane füüsilisest isikust ettevõtja Christopher d'Arnaud-Taylor ootab praeguste kõrgete naftahindade ja riigi toetuste jätkudes turu jõudsat laienemist. Xethanol on juba omandanud ka "pärmisitikad", kelle abil saab toota jäätmetest etanooli.
Suurt rõõmu muusikasõpradele pakub MusicGremlini loodud WiFi MP3-mängija, mis lubab baarinurgas kuuldud ja meeldima hakanud muusikapala kohe enda taskusse alla laadida ligi 30 sekundiga. Hetkel omavad ettevõtte loojad Jonathan Axelrod ja Robert Khedouri 2 miljoni laulu digitaalse allalaadimise õigusi. 400dollariline seade tuleb müüki kevadel.
81aastane William Noel Alsbrook mõtles 1998. aastal, vaid nädal enne lahkumist teise ilma, välja pakendamisviisi, mis hoiab võileiva pikalt värskena. Tema poeg Reggie viis idee ellu ja asutas 200 elanikuga Lemitari asulas Diana's Homegrowni. Võileiva saladus peitub selles, et täidis hoitakse leivast eraldi. Pakil on punane nupp, mida tuleb enne kasutamist vajutada, misjärel täidis valgub leivale ja värskelt valminud sandwich ongi söömiskõlblik. Sel aastal saavad ulmevõileiba maitsta New Mexico põlisameeriklastest pensionärid, kuid kaugel pole aeg, mil nad jõuavad ka meieni.
California ettevõtja Peggy Wynne Borgman plaanib avada nn rahvaspaa, kus tavainimesed saaksid lõõgastuda mitu korda madalama hinnaga. Selleks jätab ta spaast välja riidekapid ja kasutab privaatruumide asemel poolavalikke. Näiteks alaneb pooletunnise ravikuuri Great Skin hind kolm korda, 90 dollarilt 30-le. Kioskisuurused spaad hakkavad asuma kauba- ja ärimajades.
Noored vihased ostlejad Romney Evans ja Jessica Arrendato lõid poe, mis aitab leida jalga sobiva suurusega teksad. Litsentseeritud tehnoloogia abil rehkendab masin välja sobiva mõõdu vastavalt teksaste stiilile, brändile ja kunde mõõtudele. Ka ettevõte nimi on paljulubav - True Jeans ehk Tõesed Teksad.
Üha rohkem populaarsust võitvaid digikaameraid ostsid möödunud aastal ainuüksi ameeriklased ligi 22 miljonit tükki. Nendega tehtud pildid jäävad aga peitu arvutite kõvaketastele. Seetõttu lõid Mark Van Buskirk ja Robert Jordan firma PhotoVu, mis toodab digitaalseid pildiraame. Raam on juhtmevabalt ühendatud arvutiga ja vahetab kindla aja tagant pilti, nii et vaataja leiab pidevalt midagi üllatuslikku või meeldivat ununenud minevikust. Praegu on raamide hind veel kõrge, 19tolline digipildiraam maksab kuni 2000 dollarit, kuid hind kukub peagi.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.