Mis teeb ühe reklaamikampaania teisest 20 korda edukamaks? Ja miks ületab üks müügiedenduskampaania teist mäekõrguselt?
Raamatu autori Ian Moore'i arvates on vastus lihtne: turundust tuleb võtta osana müügiprotsessist, mitte mingi eraldiseisva show'na. Probleem on selles, et paljud reklaamiagentuurid on motiveeritud tegema avalikkust šokeerivaid ja loovfestivalide auhindu võitvaid kampaaniaid, mis aga ei pruugi toote või teenuse müügi seisukohalt üldse edukaks osutuda.
Moore on täiendanud turundusmaailmas laialt tuntud AIDA-teooriat (attention-interest-desire-action, e.k tähelepanu-huvi-kirg-tegevus) akronüümiga NEW ja saanud kokku oma filosoofia nimega NEWAIDA.
N tähendab selles teoorias navigatsiooni ehk juhtimist: Moore arvates peaks reklaamides tarbijat juhtima. Tuleb otse välja öelda, mida reklaamiga öelda tahetakse, sest reklaami vaatajal pole viitsimist keeruliste sõnumite kallal nuputada.
E on ease ehk lihtsus. Moore'i arvates peab reklaami vaataja kohe saama aru, et tegemist on LIHTSA pakkumisega, mille saamiseks või tarbimiseks ei tule vaeva näha.
W-täht tähistab sõnastust (wording). Mõte seisneb selles, et reklaam peab rääkima tarbija keeles ja vältima erialast žargooni.
Moore'i raamatu teeb väärtuslikuks tema elukogemus: ta pole mingi elukauge ülikooliprofessor, vaid 25aastase turunduskogemusega praktik, kes on loonud Šotimaa juhtiva turundusagentuuri Blue Chip Marketing ja võitnud mitmeid reklaamiefektiivsuse auhindu.
Raamatus on ka ohtralt näiteid - nii positiivseid kui negatiivseid.
Raamatu autor Ian Moore on peaesineja tänavusel Aasta Turundussündmusel Password 2.-3. märtsil 2006 Tartus.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?