Mis teeb ühe reklaamikampaania teisest 20 korda edukamaks? Ja miks ületab üks müügiedenduskampaania teist mäekõrguselt?
Raamatu autori Ian Moore'i arvates on vastus lihtne: turundust tuleb võtta osana müügiprotsessist, mitte mingi eraldiseisva show'na. Probleem on selles, et paljud reklaamiagentuurid on motiveeritud tegema avalikkust šokeerivaid ja loovfestivalide auhindu võitvaid kampaaniaid, mis aga ei pruugi toote või teenuse müügi seisukohalt üldse edukaks osutuda.
Moore on täiendanud turundusmaailmas laialt tuntud AIDA-teooriat (attention-interest-desire-action, e.k tähelepanu-huvi-kirg-tegevus) akronüümiga NEW ja saanud kokku oma filosoofia nimega NEWAIDA.
N tähendab selles teoorias navigatsiooni ehk juhtimist: Moore arvates peaks reklaamides tarbijat juhtima. Tuleb otse välja öelda, mida reklaamiga öelda tahetakse, sest reklaami vaatajal pole viitsimist keeruliste sõnumite kallal nuputada.
E on ease ehk lihtsus. Moore'i arvates peab reklaami vaataja kohe saama aru, et tegemist on LIHTSA pakkumisega, mille saamiseks või tarbimiseks ei tule vaeva näha.
W-täht tähistab sõnastust (wording). Mõte seisneb selles, et reklaam peab rääkima tarbija keeles ja vältima erialast žargooni.
Moore'i raamatu teeb väärtuslikuks tema elukogemus: ta pole mingi elukauge ülikooliprofessor, vaid 25aastase turunduskogemusega praktik, kes on loonud Šotimaa juhtiva turundusagentuuri Blue Chip Marketing ja võitnud mitmeid reklaamiefektiivsuse auhindu.
Raamatus on ka ohtralt näiteid - nii positiivseid kui negatiivseid.
Raamatu autor Ian Moore on peaesineja tänavusel Aasta Turundussündmusel Password 2.-3. märtsil 2006 Tartus.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.