USA General Motorsi ja Vene AvtoVAZi ühisettevõte jätkab poolte kokkuleppel täna tootmist, mis oli katkenud autoosade tarnehinna vaidluse tõttu.
Kokkuleppe üksikasju ei ole avaldatud, kuid firmadega lähedalt seotud inimesed võidavad, et tegu on rohkem ajutise rahuga kui püsiva leppega. Ühisfirma osanik Euroopa arengupank (EBRD) teatas, et loodab koos teiste osanikega ühisfirma arengupotentsiaali täielikult ära kasutada.
AvtoVAZ nõuab autoosade eest kõrgemat hinda. Mitmed analüütikud kahtlustavad aga, et Vene partneri huvi on välisinvestor välja tõrjuda. Autotööstus on üks neid majandusharusid, mille Kreml on liigitanud Venemaale strateegiliselt tähtsate tööstusharude hulka. Venemaa valitsus kavatseb investeerida autotööstusesse viis miljardit dollarit, millest suur osa läheb AvtoVAZile.
Suhted partnerite vahel pingestusid pärast seda, kui Vene riigile kuuluv relvamüügifirma Rosoboronoexport võttis mullu detsembris AvtoVAZi juhtimise oma kontrolli alla. Käimasolevas vaidluses väidab Rosoboronoexport, et ühisfirma teenib raha ainult sellepärast, et AvtoVAZ tarnib autoosi endale ebasoodsa hinnaga. Tarned katkesid ning nädalas ligi tuhat autot valmistav tehas Togliattis on nädalapäevad seisnud.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.