Nädala alguses tehti maanteeameti loal esimese kuni 25,25 meetri pikkuse autorongi proovisõit marsruudil Narva-Sillamäe-Tapa.
Proovisõit sai teoks vaatamata Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) poolt majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaarele saadetud kirjale, milles olid välja toodud ülipikkade autorongide kasutuselevõtuga kaasnevad probleemid, kirjutab Virumaa Teataja.
Eksperimendi eesmärk oli kontrollida üle 150 kuupmeetri mahutavusega veokite manööverdusvõimet ja sobivust Eesti teeoludele. Autorongi proovisõit on Eesti logistikaühingu juhatuse liikme Illimar Pauli sõnul õnnestunud.
“See tõestas, et suuremahulised autorongid on transiitkaupade veol võimelised Eesti teedel ja tänavatel manööverdama võrdselt tavaliste raskeveokitega,” ütles ta.
Seda seisukohta ei jaga ERAA. “Ettepaneku realiseerimine ohustab liikluse turvalisust ja sujuvust Eesti teedel. Ülipikkade autorongidega ei ole võimalik teha pöördeid ja möödasõitu kahjustamata teerajatisi ja ohustamata teisi liiklejaid,” seisab majandus- ja kommunikatsiooniministrile saadetud kirjas.
Ministeeriumi teede ja raudtee osakonna peaspetsialisti Tiit Aderi sõnul pole nendel täpset ülevaadet teede sobivusest. “Teede infrastruktuur on tõesti projekteeritud 18,75 meetri pikkustele autorongidele ning me püüame praegu selgitada, kas suuremad autorongid mahuvad tehniliselt meie teedele või mitte,” ütles ta.
Eesti logistikaühingu juhatuse liikme Illimar Pauli ütlusi mööda kaasneb pikkade autorongide kasutuselevõtuga uute töökohtade loomine. “Soomes on täpselt samasuguse transiidivoo teenindamiseks loodud tuhandeid töökohti,” toob ta oma seisukoha põhjendamiseks Soome näite.
Autorongiks nimetatakse autost ning ühest või enamast haagisest koostatud sõidukite kombinatsiooni.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.