BRSi omanikud nõuavad riigilt arbitraažikohtus kahjutasu investeerimislepingute rikkumise pärast – summa võib küündida miljardi kroonini.
Eelmisel nädalal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumisse ja valitsusse jõudnud kohtumaterjale ei soostunud ministeeriumi pressiesindaja Airi Illisson avaldama, öeldes, et vahekohtu materjalid on salastatud, kirjutab Postimees.
Ta tunnistas vaid, et nõuded on saadud ning riik on neile ka vastanud. Ka ei avalikustanud ministeerium nõudesummat ega seda, millise arbitraažikohtuga on tegemist. Teada on vaid, et see asub välisriigis.
Mullu juunis saatsid Eesti Raudtee enamusaktsionäri Baltic Rail Servicesi (BRS) tuumikaktsionärid Emerging Europe Infrastructure Fund ja USAs asuvad Rail World Estonia ning Railroad Development Corporation valitsusele samal teemal vaidlusteatise.
Rikkumised, milles BRS riiki süüdistab, puudutavad muu hulgas erastamisaegseid kokkuleppeid, rahvusvaheliselt tunnustatud raamatupidamisstandardeid ning Eesti ja Euroopa Liidu õigusnorme.
«Pärast valitsuses toimunud muudatusi on Eesti Raudteed tahtlikult ja süstemaatiliselt diskrimineeritud ning jäetud ilma Eesti ja Euroopa Liidu õigusruumis ette nähtud õiglasest kohtlemisest,» ütles juunis BRSi nõukogu esimees Edward Burkhardt.
Firma hinnangul tekitab ainuüksi raudteeinspektsiooni määratud infrastruktuuritasude puudujääk ettevõttele aastas 722 miljonit krooni kahju.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”