• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 21.03.06, 10:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina kütusekaupleja saadetakse aastateks vangi

China Aviation Oil`i eksjuht Chen Jiulin mõisteti tehingute tõttu, mis viisid Hiina suurima reaktiivmootorkütusega kaupleva firma pankroti äärele, vangi.
Uudisteagentuur Bloomberg andmeil mõisteti Chenile nelja aasta ja kolme kuu pikkune vanglakaristus. Lisaks määrati talle ka 335tuhande dollari (4,3 miljonit krooni) suurune rahatrahv.
Cheni süüdistati kuues punktis, nende hulgas 550 miljoni dollarise (7,1 miljardi kroonise) kauplemiskahjumi varjamises ja firma nõuandja Deutsche Bank AG petmises.
Temast saab esimene inimene, kes saadetakse Singapuris vanglatrellide taha süüdistatuna ebaausates sisetehingutes.
China Aviation Oil teatas 2004. aasta novembris, et on sunnitud lõpetama spekulatiivsed kauplemistehingud, kuna ei suuda rekordilise hinnatasemeni tõusnud naftahinna tõttu oma lepingulisi kohustusi täita.
Pärast kahjumi avalikuks tegemist palus firma kohtu kaudu kaitset oma võlausaldajate eest ja peatas aktsiatega kauplemise.Ettevõte tiris end pankrotist välja möödunud aasta juunis, kuid firma võlausaldajad kiitsid heaks laenude tagasimaksmise plaani. BP Plc, Temasek Holdings ja China Aviation Oil tütarfirma nõustusid möödunud aasta detsembris investeerima ettevõttesse 130 miljonit dollarit.
„China Aviation Oil on näide viletsast riski juhtimisest,” ütles International Swaps and Derivatives Association juhatuse esimees Robert Pickel.
Chen võttis firmas juhtohjad enda kätte 1997. aastal ning tõstis firma kasumi 2000. aasta 13,5 miljonilt 2003. aastaks 54,3 miljoni dollarini. Ta palk ulatus 2004. aastal rohkem kui 500tuhande dollarini.
Kaks aastat enne skandaali nimetati China Aviation Oil Singapuri Securities Investors Association poolt riigi kõige läbipaistvamaks kompaniiks.
„Ta tundus tark ja selline inimene, kes teab mida ta teeb. Ta oli noor ja agressiivne ning see meeldis mulle,” kommenteeris Cheni Carret Co fondivalitseja Donald Gimbel, kelle portfelli kuulus ka China Aviation Oil aktsiaid.
China Aviation Oil aktsiatega peaks kauplemine jätkuma börsil sel kuul.
Viimati kaubeldi aktsiatega Singapuris 26. novembril 2004.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele