Ehitusmaterjalide müügiga tegeleva ASi Silbet müügiesindaja Andres Lõhmuse sõnul tuleb täna valmistuda selleks ajaks, kui pidu läbi saab. "Kuigi ehitusmaterjalide müügi tänase seisu järgi võib nii Eestis, Lätis kui ka Peterburis öelda, et turunduse vallas ei pruugigi suurt midagi teha. Müügimahud järjest kasvavad," rääkis Lõhmus, kelle sõnul on tegelikult asjad vastupidi.
"Tuleb mõelda pikemalt ette - ühel päeval saab pidu läbi ja siis toimetavad kindlalt edasi need, kelle tooted ja brändid on turul kindlalt kinnistunud."
Silbeti turunduskulud kasvavad 2006. aastal oluliselt nii jae- kui ka lõpptarbija püüdmiseks. Minnakse suuremalt välja Tallinna ja Riia ehitusmessidele, lisandub Peterburi mess.
A. Le Coq Tartu Õlletehas jäi möödunud aasta turunduskulutustega rahule ning kavatseb ka tänavu suunata 5% käibest turunduskuludeks. Kokku suurenevad turunduskulud 15% ja seda eelkõige erinevate meediavalikute tõttu.
Ka City Renault' müügi ja turundusdirektori Henrik Raave sõnul suurenevad tänavused turunduskulud korrelatsioonis ettevõtte käibega. Turunduskulud moodustavad 2% ettevõtte käibest.
Möödunud aastal vaid 50 000 krooni turundusele kulutanud ehituslikke kuivsegusid tootev Läti ettevõte SIA Sakret kavatseb tänavu aga suunata turundusse 1,3 miljoni krooni.
OÜ Sakret juhataja Aivar Valge sõnul alustati Eesti turul eelmise aasta alguses ja seetõttu turundamisega kuigivõrd tegeleda ei jõutudki. "Muid tegemisi oli piisavalt palju," nentis ta. Eelmisel aastal jõudis Sakret osaleda Ehitusmessil ja üllitada vaid ühe tasulise artikli.
Turunduseelarve täpne jagunemine pole Valge sõnul veel selge - osa raha läheb välireklaami, osa raadioreklaami, osa trükistesse, osa üritusturundusse, osa PRi.
Ka Mayeri Industries plaanib turunduskulude kasvu hoida võrdselt käibe kasvuga. Ettevõtte turundusjuhi Enel Kolgi sõnul kasvab turunduseelarve 20%. "Põhilise mahu oma turunduseelarvest suuname, nagu ka varasematel aastatel hinnakampaaniatele, presentatsioonidele ja toodete eriväljapanekutele," lisas Kolk.
Samas möödunud aasta turunduskuludega mitte rahulolev AS Paljassaare Kalatööstus plaanib tänavu turunduskulusid vastupidiselt vähendada. Tänavu kulutab kalatööstus turundamisele pisut enam kui ühe protsendi käibest.
Turunduskulude vähendamist põhjendas kalatööstuse juhatuse esimees Mauno Leppik sellega, et mullu toodi turule rekordiliselt 15 uudistoodet, sel aastal aga kümme.
Media House'i arendusjuhi Hanno Kindeli sõnul on ettevõtete turunduskulude kasv tingitud osalt ka reklaami hinnakirja muutustest. Hinnakirjad tõusid TNS Emori andmetel 2006. aastal väga üldistatud keskmisena teles umbes 20%, välimeedias 15%, ajakirjades 10%, ajalehtedes 7% ja raadios 5%.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.