Vjatšeslav Leedo müüs Arco Vara omanike poolt arendatavale reederfirmale Euro Shipping neli saarte ja mandri vahel teenindavat laeva.
Tehingu maksumus on 350 miljonit krooni, millele lisandub käibemaks.
Leedo investeerimisfirmad Saare Finants ja Holostovi Kinnisvarahaldus müüsid parvlaevad Regula, Ofelia, St Ola ja Scania ettevõtjate Richard Tomingasele ja Arti Arakasele kuuluva Euro Shipping OÜ sõsarettevõtetele.
Saare Finantsi ja Euro Shippingu teatel säilivad kõik olemasolevad prahtimislepingud sarnastel tingimustel ning müüdud laevad jäävad teenindama Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Ventspils-Saaremaa liine ka edaspidi. Ettevõtted teavitasid tehingust ka majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumit.
Vjatseslav Leedo sõnul on laevade müüki kaalutud viimased 2,5 aastat.
„2004 öeldi meile, et meie laevu ja inimesi pole enam reisijate teenindamiseks tarvis ning kuna alati on olnud soov lahutada veelgi enam laevade omand ja opereerimistegevus, siis nüüdseks on see tehtud. SLK tütarfirma Väinamere Liinid võitis kevadel konkursi Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liinide teenindamiseks ning lepingute järgi jäävad kõik suured parvlaevad teenindama olemasolevaid liine,” sõnas Leedo.
Tema sõnul kasutab ta laevade müügist saadud vahendeid laenude tagasimaksmiseks ja uuteks investeerimisprojektideks eelkõige väljaspool Eestit.
Möödunud aastal ostis Euro Shipping Silja Line käest laeva Star Wind, muutis selle nime Vironiaks ja prahtis Saaremaa Laevakompanii kontserni kuuluvale OÜ-le Narva Line. Vironia teenindab Kotka-Sillamäe laevaliini. Lisaks on Euro Shipping ostnud veel ühe kaubalaeva, mis töötab väljaspool Eestit.
Euro Shippingu juhatuse esimehe Arti Arakase sõnul on ettevõte rahul möödunud aastal alanud koostööga Saaremaa Laevakompanii grupi ettevõtetega.
„Meie nägemuses on laevandus ja kinnisvara väga sarnased valdkonnad ning kuna kinnisvaraturu kogemus on olemas, siis oleme möödunud aastast alates seda realiseerinud ka laevandusse investeerides. Euro Shipping ei sekku ega kavatse sekkuda kuidagi parvlaevaliikluse korraldusse või teenindusse, laevade omamine on nüüdsest opereerimisest lihtsalt veelgi jõulisemalt lahutatud”, ütles Arakas.
Araka sõnul on oluline rõhutada, et Euro Shippingu omanik ei ole Arco Vara.
Saaremaa Laevakompanii ja selle tütarettevõtted opereerivad erinevatel liinidel kokku 10 alusega.
Seotud lood
Saaremaa Laevakompanii peab läbirääkimisi,
et ehitada kolm uut parvlaeva, mis hakkavad sõitma saarte ja mandri
vahelistel liinidel.
Marcel Vichmann ja Olav Miil ostsid
välja Arco Vara asutajate Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu 75%
suuruse osaluse kolmes firmas, mille tellimusel valmivad mandri ja
saarte vahelistele liinidele uued parvlaevad.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.