• OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−0,83%5 905,3
  • DOW 30−0,8%43 489,95
  • Nasdaq −1,22%18 616,49
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 2251,7%37 785,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%94,12
  • OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−0,83%5 905,3
  • DOW 30−0,8%43 489,95
  • Nasdaq −1,22%18 616,49
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 2251,7%37 785,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%94,12
  • 22.01.07, 13:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedo laseb ehitada kolm uut parvlaeva

Saaremaa Laevakompanii peab läbirääkimisi, et ehitada kolm uut parvlaeva, mis hakkavad sõitma saarte ja mandri vahelistel liinidel.
Neljapäeval viibisid Saaremaal Norra ühe juhtiva laevaehitusfirma Fiskerstrand Verft AS esindajad, kellega laevakompanii arutas võimalusi kolme uue parvlaeva ehitamiseks, kirjutas Oma Saar. „Kui kõik läheb plaanipäraselt, tuleb 2009. aastal esimene uus laev kohale,” ütles Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo.
Leedo sõnul on läbirääkimisi laevade ehitamise osas peetud ka Poola, Soome ja Saksamaa laevaehitajatega, kuid norralaste pakkumine on kõige täiuslikum. “Sada aastat tegutsenud Norra firma on väga suurte kogemustega praamiehitaja,” märkis laevakompanii omanik. Leedo ütles, et lepingut norralastega siiski veel sõlmitud ei ole ning lõplik otsus laevaehitaja valimisel sõltub hinna ja kvaliteedi suhtest.
Ligi 100 meetri pikkustel parvlaevadel on 140–160 autokohta ja nad võtavad peale umbes 600 reisijat. Laevadel on ka kauplused ja toitlustamine. Uued laevad tulevad kiiremad kui praegused. Hiiumaale ja tagasi mandrile sõidab uus laev kolme tunniga varasema nelja tunni asemel, Saaremaale ja tagasi saab 30–40 minutiga. Suurt ajakokkuhoidu näeb laevakompanii autode pealelaadimisel, mis hakkab toimuma kahest reast.
Läbirääkimisi laevaehitajaga võrdles Leedo rätsepalt ülikonna tellimisega. „Me teeme praegu rätsepa juures ülikonda, mis sobib meie figuuriga. Piltlikult öeldes on meie figuur natukene kõver, sest me ei ole standardliin. Hiiumaa liinil on kanalid, rasked jääolud, tormid ja tuuled ning neid tingimusi tuleb laevade tellimisel arvestada.”
Kõik kolm parvlaeva tulevad Leedo sõnul ühesugused, et neid saaks vajadusel üksteisega asendada.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele