Saaremaa Laevakompanii peab läbirääkimisi,
et ehitada kolm uut parvlaeva, mis hakkavad sõitma saarte ja mandri
vahelistel liinidel.
Neljapäeval viibisid Saaremaal Norra ühe juhtiva laevaehitusfirma Fiskerstrand Verft AS esindajad, kellega laevakompanii arutas võimalusi kolme uue parvlaeva ehitamiseks, kirjutas Oma Saar. „Kui kõik läheb plaanipäraselt, tuleb 2009. aastal esimene uus laev kohale,” ütles Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo.
Leedo sõnul on läbirääkimisi laevade ehitamise osas peetud ka Poola, Soome ja Saksamaa laevaehitajatega, kuid norralaste pakkumine on kõige täiuslikum. “Sada aastat tegutsenud Norra firma on väga suurte kogemustega praamiehitaja,” märkis laevakompanii omanik. Leedo ütles, et lepingut norralastega siiski veel sõlmitud ei ole ning lõplik otsus laevaehitaja valimisel sõltub hinna ja kvaliteedi suhtest.
Ligi 100 meetri pikkustel parvlaevadel on 140–160 autokohta ja nad võtavad peale umbes 600 reisijat. Laevadel on ka kauplused ja toitlustamine. Uued laevad tulevad kiiremad kui praegused. Hiiumaale ja tagasi mandrile sõidab uus laev kolme tunniga varasema nelja tunni asemel, Saaremaale ja tagasi saab 30–40 minutiga. Suurt ajakokkuhoidu näeb laevakompanii autode pealelaadimisel, mis hakkab toimuma kahest reast.
Läbirääkimisi laevaehitajaga võrdles Leedo rätsepalt ülikonna tellimisega. „Me teeme praegu rätsepa juures ülikonda, mis sobib meie figuuriga. Piltlikult öeldes on meie figuur natukene kõver, sest me ei ole standardliin. Hiiumaa liinil on kanalid, rasked jääolud, tormid ja tuuled ning neid tingimusi tuleb laevade tellimisel arvestada.”
Kõik kolm parvlaeva tulevad Leedo sõnul ühesugused, et neid saaks vajadusel üksteisega asendada.
Seotud lood
Vjatšeslav Leedo müüs Arco Vara omanike poolt arendatavale reederfirmale Euro Shipping neli saarte ja mandri vahel teenindavat laeva.
Saaremaa Laevakompanii saab järgmisel
nädalal Virtsu-Kuivastu laevateel konkureeriva laevaliini, kui reisijaid hakkab
vedama 12kohaline kalapaat.
Märtsis algav mandri ja Saaremaa vahelise
püsiühenduse rajamine niipea tulemuseni ei jõua ja riik maksab veel aastaid
ärimees Vjatšeslav Leedo firmadele miljarditesse kroonidesse ulatuvaid
toetusi.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.